18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    NiekR

Retourzending aan Apple

Weet iemand wat je voor een retourzending aan Apple moet betalen? Moet je de verzendkosten / UPS kosten voor rekening nemen?

Bijdrager
    Yaratje

Ik heb mijn MacBook Pro ooit een keer teruggestuurd, zonder enige kosten aan mijn kant.
    Ik heb met Apple gebeld, die er vervolgens voor zorgde dat TNT contact met mij op zou nemen.
    Niet lang daarna werd ik inderdaad door TNT gebeld, die een dag afsprak wanneer ze de producten konden ophalen.

Moderator
    Koen van Tongeren

Er zijn in zo’n situatie natuurlijk een aantal factoren die de beantwoording van je vraag beïnvloeden, zoals:
    – Is het een garantie kwestie?
    – Zo ja, erkent Apple het probleem/de garantie die ze er op zouden moeten geven?
    Zo niet, dan is ’t belangrijk om te weten of ’t hier bijv. om een Mac Pro of een iPod Shuffle gaat…

Bijdrager
    NiekR

Het gaat om Snow Leopard.

Bijdrager
    Bintje

Waarom zou je die terug willen brengen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat gaat vrij moeilijk denk ik aangezien ze niet kunnen checken of je het serienummer gebruikt hebt…

Bijdrager
    Oppie

Je verzendkosten moeten betalen als je het nog niet voor de eerstee verzending had gedaan. Eén maal dus, dat is wat de wet voorschrijft (igv ‘kopen op afstand’).

Maar Bor heeft gelijk:

U mag echter geen Product aan ons retourneren en terugbetaling eisen indien het betreffende Product Software is die door ons aan u nieuw en verzegeld geleverd is, waarvan u het zegel heeft verbroken

Bron: klik

Bijdrager
    Yaratje

http://store.apple.com/nl/help/returns_refund

“Als u van gedachten verandert, kunt u uw standaard- of maatwerkhardware binnen veertien kalenderdagen na levering retourneren. Geretourneerde software wordt door ons eveneens binnen deze periode geaccepteerd, maar alleen in ongeopende verpakking.”

Moderator
    Pete.Z
    ”Bor”

Dat gaat vrij moeilijk denk ik aangezien ze niet kunnen checken of je het serienummer gebruikt hebt…

Als het doosje nog verzegeld is,is er niks aan de hand natuurlijk, anders kan je het geeneens terug sturen denk ik?

Bijdrager
    NiekR

Hij is ook niet geopend, sterker nog, ik heb hem nog geeneens binnen. Maar ik heb begrepen dat UPS het artikel dan op komt halen. Het lijkt mij dat hier behoorlijke kosten aan verbonden zijn.

Bijdrager
    Bintje

Maar welke vraag dan bij me brand: Waarom wil je Snow Leopard niet hebben terwijl je hem eerst hebt besteld?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Afhankelijk van de status van je bestelling, kan je het nog annuleren vanuit je account bij de Apple Store.

Bijdrager
    Yosemite

Je zal wel niet de enige zijn die het wachten op het uitleveren van de Apple Store zat was en Snow Leopard toch maar in de winkel is gaan halen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Of je doet het zoals Nick boven je, die heeft hem al tijden op minder legale wijze en is te lui om het door zijn gekochte kopie te vervangen.

Bijdrager
    dddfnfjefefle
    ”Bor”

Of je doet het zoals Nick boven je, die heeft hem al tijden op minder legale wijze en is te lui om het door zijn gekochte kopie te vervangen.

Nu moet ik je even corrigeren Bor. Ik ben daar niet te lui voor, ik heb de DVD gewoon nog steeds niet in mijn bezit. Die is nog onderweg (volgens Apple).

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik geloof er geen drol van.

Bijdrager
    Ashenvale

Ik anders wel.

OT:
    Je moet met Apple contact opnemen. Verzendkosten zullen zij in rekening moeten nemen. Kost je dus verder niets.

Bijdrager
    Michaeldw

Ik heb de fout gemaakt het ook voor een keer bij de officiele Apple store op internet te bestellen.
    Wat voor partner hebben ze om te verzenden…ups?

Donderdag verzonden nog niet binnen, verwachtte levertijd: 5 werkdagen… kom op zeg!! Dat is toch niet van deze tijd!
    Vandaag voor 17:00 uur op internet bestellen, morgen in huis potverrrr!!

Volgende keer weer ProWarehouse.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.