6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Retourneer groups/UI elements/scroll area's etc.

Bij een simpele webpagina met 1 formulier en 1 knop is het makkelijk om met AppleScript op die submit-knop te klikken door deze regel

click button "Verzenden" of group 1 of UI element 1 of scroll area 1 of group 1 of window "Testpagina"

Maar op een pagina met een grotere layout weet ik neit welke group ik moet hebben, welk UI element of welke scroll area. Hoe laat ik alles zien, zodat ik dan kan beslissen welke group/element etc. ik moet hebben?

Bijdrager
    The JM

Gevonden.

Als je coördinaten opgeeft om op te klikken met ‘click at’, dan geeft AppleScript alles wat ik zocht als resultaat. Handig:)

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Je kan ook javascript code uitvoeren met Applescript in Safari met commando ‘do javascript’. Je zou dan een javascriptje kunnen schrijven die de submit voor je uitvoert. ‘Click at’ is heel erg tricky, wanneer je namelijk in of uitzoomt is de positie van je button veranderd en werkt het niet meer. Ook wanneer de layout wordt aangepast zal je script niet meer werken.

Bijdrager
    The JM

Maar als ik met System events klik op een UI element toch niet? Dan is het net zo zeker als met JavaScript, want niet alle knoppen waar ik op wil klikken hebben een ID en als de ID gewijzigd wordt dan werkt het met JavaScript ook niet meer.
    En daarnaast kan er geen JavaScript uitgevoerd worden in het System events process.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie
    The op 04 november 2010

Gevonden.

Als je coördinaten opgeeft om op te klikken met \’click at\’, dan geeft AppleScript alles wat ik zocht als resultaat. Handig:)

Het was een reply op deze post. Hier werk je op coördinaten. De kans dat iemand zijn form anders gaat benoemen is kleiner dan dat iemand in of uitzoomt op je webpagina en kleiner dan dat iemand zijn css aan gaat passen.

Bijdrager
    The JM

Die reactie was dat je door éénmalig de coördinaten op te geven het UI element in een lijst terugkrijgt van Applescript. Dus ik voerde tijdens het testen de “click at” met coördinaten uit, kreeg een UI element terug en ik gebruik nu “click at” i.c.m. dit element.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.