18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    zoob

retoucheren

Hallo,
    Weet er iemand een site (liefst in het nederlands) waar je trucjes kan vinden over het retoucheren van foto’s zoals deze man het doet:
    http://www.glennferon.com/

Ik ben me er ook net beginnen op toeleggen, maar ik zou wel eens weten hoe de “echte” het eigenlijk doen.

Dus over hoe je huid egaal krijgt, correcties aan het lichaam, kleur, enz…
    Dit allemaal aan de hand van photoshop natuurlijk.
    Iemand die me kan helpen?

grtjs ZoOb

(die kerel is echt goed trouwens, best leuk om eens naar te kijken!)

Bijdrager
    iRik

Met de liquify tool kom je denk ik al best ver;) ( Filter–> Liquify )
    en de Clone Stamp tool + Color Balance

Bijdrager
    freshface

Een zeer goed boek daarvoor is: Het photoshop cs2 boek voor digitale fotografen van Scott Kelby.
    ISBN: 90-430-1148-7 ik heb het ongeveer 45 euro betaald.
    Echt een aanrader.

Bijdrager
    MacBeer

Deze man heeft jaren, maar dan ook jarenlang als beeldbewerker gewerkt. Ik durf te wedden dat hij in vervlogen tijden zelfs met zijn Devilbiss Super 63 Airbrush of Paashe Turbo met Dia Dye op fotoafdrukken heeft zitten rethoucheren.

Wat je vraagt is haast onmogelijk. Dit is absoluut geen kwestie van truucjes toepassen. Deze man heeft een inzicht ontwikkeld plus de daarbij behorende technische kwaliteiten.
    Begin maar eens door in Photoshop te spelen. Koop een boek over Photoshop en lees alles wat je erover te weten kan komen. Verdiep je dan gelijk ook even in de schilderkunst en de anatomische kunsten.

Truucjes, vergeet het maar.

Bijdrager
    beammeup

Er zijn een aantal links in het draadje ‘tutorial site’.

Wat die Glenn Feron doet is helemaal vreselijk. Kijk dan liever naar David La Chapelle.

http://www.davidlachapelle.com/

Hij is toch zo ongeveer de uitvinder van de kauwgomballen roze beelden.

Bijdrager
    klaus

Mee eens met Bjorn, sommige zaken zoals de kleurcorrecties zal je snel kunnen aanleren. Het modificeren van ‘bepaalde’ lichaamsdelen zal al een ander verhaal zijn.

Offtopic : jezus, sommige vrouwen mogen blij zijn dat ze geretoucheerd werden..;)

Bijdrager
    GerardHenninger

Heel toevallig ben ik bezig met dit soort lesjes/tutorials.

Zo komen binnenkort op m’n site….

Bijdrager
    zoob

Kleurcorrecties en kleine dingetjes wegwerken enzo, dat kan ik allemaal al goed.
    Met trucjes bedoel ik gewoon tutorials die zich daarop toeleggen, maar dan niet van die tutorials die iedereen al weet (hoe maak je een mask, hoe zet je de levels goed, hoe werk je met curves,… dat heb ik allemaal lang niet meer nodig).

Ik denk dat iedereen zo wel zijn eigen wegen heeft om tot iets te komen in photoshop. Op photoshop.tv kom ik soms wel eens voor nieuwigheden te staan. Maar ik heb helaas de tijd niet meer om alle afleveringen te bekijken.

Ooit heb ik eens een tutorial tegengekomen hoe je heel snel rimpels en dergelijke wegdoet in 1 handeling… Maar ik vind het echt niet meer terug.
    De journalisten gebruiken die voordat ze snel de popsterren in de krant moeten zetten (ze kunnen geen uren spenderen aan het retoucheren want alles moet nogal snel gaan)

Niemand die ooit zoiets is tegengekomen?

Bijdrager
    MacBeer

Gerard… Welkom hier!

Je lijkt mij iemand te zijn die hier heel veel interessante dingen over kan schrijven! Als je bij de basis begint (volgens mij las ik dit ook op je site) dan zullen heel veel mensen hier veel van leren.

Hou ons a.u.b. op de hoogte van je tutorials.

(Je vroeg op je site hoe je deze tutorials het beste kan aanbieden. Het ultime is toch een vodcast. Daarvoor zul je met capture-software als SnapzPro aan de slag moeten denk ik. Verder is een PDF met een stapsgewijze uitleg ook erg handig.)

Bijdrager
    GerardHenninger
    ”MacBjorn”

Gerard… Welkom hier!

Je lijkt mij iemand te zijn die hier heel veel interessante dingen over kan schrijven! Als je bij de basis begint (volgens mij las ik dit ook op je site) dan zullen heel veel mensen hier veel van leren.

Hou ons a.u.b. op de hoogte van je tutorials.

(Je vroeg op je site hoe je deze tutorials het beste kan aanbieden. Het ultime is toch een vodcast. Daarvoor zul je met capture-software als SnapzPro aan de slag moeten denk ik. Verder is een PDF met een stapsgewijze uitleg ook erg handig.)

Bedankt voor het warme onthaal. Dit hierboven was m’n tweede post, de eerste ging over het feit of ik een Mac Mini moet aanschaffen:)

Ik zat er ook aan te denken om een vodcast te maken, alleen trekken m’n bezoekers nu al heel veel bandbreedte weg, en 50MB QT/AVI/WMV/FLV bestandjes voor vodcasts maakt het er niet beter op.

De lesjes heb ik al in word staan met de diverse screenshots, nu nog omzetten naar PDF.
    Misschien dat iemand mij maar eens InDesign moet leren…..

Ik hou je op de hoogte

Bijdrager
    zoob

Ik geef MacBjorn helemaal gelijk!
    Je zit alvast in mijn bookmarks :wink:

Heel mooi trouwens hoe je je foto’s toont! (script?)

Bijdrager
    GerardHenninger
    ”zoob”

Ik geef MacBjorn helemaal gelijk!
    Je zit alvast in mijn bookmarks :wink:

Lightbox2 : http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/

Bijdrager
    MacBeer
    ”GerardHenninger”

De lesjes heb ik al in word staan met de diverse screenshots, nu nog omzetten naar PDF.
    Misschien dat iemand mij maar eens InDesign moet leren…..

Kijk, het mooie van OSX is dat je vanwege de PDF engine vanuit IEDER programma een PDF kan maken. Ook vanuit Word.
    Kies ‘afdrukken’. Links onder in het venster staat een knop ‘PDF’. Die klik je open en een menu verschijnt. Je kiest ‘bewaar als PDF’ en voila!

Bijdrager
    freshface
    ”zoob”

LightBox v1: http://www.huddletogether.com/projects/lightbox/
    LightBox V2: http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/

Edit: Er waren mensen me voor.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

misschien vind je ook nog nuttige info in dit topic

Bijdrager
    zoob

Ja! dit is wat ik zocht, dankje!
    Raar dat ik er niet opgekomen ben bij het zoeken tussen de topics.

greetz

Bijdrager
    MauZ

bij sommige plaatjes ziet het er wel heel erg nep uit.

Bijdrager
    Overstappertje

inderdaad, de derde vrouw van links op de bovenste rij is na retoucheren scheel, dat was ze ervoor niet !:x

Maar voor de rest petje af, knap werk.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.