3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Retina vaststellen met Cookie van derden…

Ik wil een website Retina content laten serveren met PHP ipv alle dubbel-laad Javascript en conditional CSS. Nu kun je met JS dit vaststellen, en een cookie laten maken die je vervolgens uitleest. Met de cookiewet in NL is dat een hoop gedoe.
    De vraag:
    Is er een veelgebruikte website die dit vastlegt in een Cookie, en kan ik die makkelijk uitlezen? Van Google of zo? Iemand die zoiets al doet?

Bijdrager
    computer space

De CSS optie is wel heel beperkt. Je moet namelijk alles als background image invoeren, en dat wil je meestal helemaal niet. Dan moet je of met inline CSS gaan emmeren, of je stylesheet ook door PHP laten genereren als je nog iets uit een database wilt lezen.

Die google links heb ik niet zoveel aan. Liever zie ik direct een artikel waar je wat aan hebt gehad, i.p.v. ik alle hits moet gaan klikken. Dat heb ik zelf ook al vele malen gedaan met verschillende zoektermen.

Laatste conclusie is dat ik eigenlijk voor de Retina iPad/MBP/oude iPhone/iPod 2x resolutie wil voeren, en voor de retina iPhone en iPod zelfs 4x resolutie. Doordat het tap-zoom op de iPhone/iPad anders werkt dan op de iPad (Daar zoomt ie veel sites tot 200% ipv de 100% van de iPad/MBP), kun je zeer eenvoudig tot 4 x de pixelmaat inzoomen.
    Een algemene check voor ppi’s groter dan 1.5 of 2 slaat dus nergens op. Kun je in CSS ook 3 categorien maken?

Bovendien kwam ik tips tegen om de afbeeldingen in high-res gewoon meer JPEG compressie te geven, waardoor de laadtijd amper verandert.

Nu check ik dus met PHP of er een iPhone of iPod is, en serveer die 4x resolutie, Retina of niet (er wordt toch bicubisch gesampled, dus 1:1 pixelmapping is er zelden bij)
    Bij iPad/MBP lever ik 2x resolutie, en bij de rest 1x. Lijkt redelijk goed te werken. Hooguit iets teveel laadtijd voor de oude iPod/iPhone, maar die factor 1,5 is dan maar zo.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.