One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » retina scherm

retina scherm

Profielfoto van celie

celie op 17 juli 2017 #

Hallo
Is het prijsverschil van ongeveer 250.-
tussen een macbook air 2017 en een macbook pro 2017
gerechtvaardigd?
Ik zou dan voor de meerprijs een retina scherm hebben.
Ik heb nu een retina scherm (macbook pro 2012)
Zou ik spijt krijgen als ik terugga naar een gewoon scherm?

groeten,

Profielfoto van fixar

fixar op 17 juli 2017 #

Als je eenmaal gewend ben aan een high res scherm dan is het in mijn ervaring erg lastig teruggaan naar een low res scherm.

Daarnaast zijn er natuurlijk nog wel wat andere (performance) verschillen tussen die twee waarbij jijzelf moet bepalen wat de doorslag geeft.

Profielfoto van JoelCoster

JoelCoster op 17 juli 2017 #

Ja daar ga je spijt van krijgen, en het prijsverschil is de moeite meer dan waard.

Los daarvan, is je huidige MacBook Pro kapot? Want zo nee dan raad ik je af een MacBook Air van de huidige generatie zou kopen. De processor van je
huidige MacBook is namelijk bijna 2 keer zo krachtig, en ook wat betreft de meeste
andere specificaties doet de huidige MacBook Air onder voor een retina MacBook Pro van 2012.

Profielfoto van Bart119

Bart119 op 17 juli 2017 #

Ik raad het af, ik had zelf een Air gekocht, omdat deze prijs/spec’s het interessantste is.
En snel was hij ook, maar ik heb hem terug gestuurd omdat het scherm zwaar tegenviel + het de randen rond het scherm zijn veel te dik voor anno 2017. Infeite was het toestel op gebied van oppervlakte bijna even groot als mijn oude 15″ windows laptop, maar het scherm was wel 2″ kleiner.

Profielfoto van fred44nl

fred44nl op 17 juli 2017 #

ik had tot voor kort een Macbook Air 2011 in gebruik.
deze is nu vervangen door een Macbook Pro 13 inch, zonder touchbar.
het beeld is een wereld van verschil.
zo heel veel beter en scherper.

alleen jammer dat het toetsenbord nogal goedkoop geluid maakt.

Profielfoto van celie

celie op 17 juli 2017 #

Dank voor het advies. Ik ga voor de Macbook Pro. (zonder Tough Bar)

Profielfoto van Hermanko

Hermanko op 17 juli 2017 #

Goed besluit, de MacBookAir is echt verouderd… onbegrijpelijk dat  voor die prijs 1100€ geen nieuwe MacBook wil leveren.
Een iPad Pro heeft een veel mooier beeld scherm en de snelheid zal sneller zijn.
Ik heb de MBAir ingeruild voor een iPad Pro 10.5 – 256GB die genoeg kan om het huis tuin en keuken werk mee t kunnen doen.
Vouw hoes erbij en nog lichter dan en MBAir. . Mijn nieuwe iPad Pro 10.5 verbaast mij al 2 weken !

Profielfoto van SvS

SvS op 18 juli 2017 #

Hier een Air sinds paar weken, omdat ik het stukken voordeliger kon kopen via een iBood actie, anders had ik het niet gedaan. Want, zoals Hermanko an zegt, verhouding leeftijd Air en ‘adviesprijs’ van Apple, klopt van geen kanten. Plus het is geen retina. Voor mij is het meer dan ruim voldoende naast 27″ iMac. Maar voor mensen die veel op de laptop werken zou ik idd MacBook Pro adviseren.
En 8GB vond ik toch meevallen.

Over dit topic

Gestart op 17 juli 2017 door celie

Laatste reactie door SvS

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?