18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Applebvv

Retina Resolutie

Hallo,

ik heb al vele topics afgezocht, maar kon niks vinden.
    Is er een programma of iets dergelijks om een de resolutie van een afbeelding naar de Retina resolutie van 114 x 114 pixels te veranderen?

Bijdrager
    stavos

Je wilt een afbeelding dus aanpassen, zodat het formaat ervan 114 x 114 pixels wordt? Dat kan al met Preview – standaard aanwezig op je Mac.

Moderator
    unSOUND

Een gewoon icoon vergroten naar 114 x 114 heeft geen enkele zin. Het wordt er niet scherper van, het blijft hetzelfde als wanneer de iPad / iPhone het icoon zelf vergroot. Je moet dus wel met een grotere versie van het icoon beginnen, anders is het zinloos.

Bijdrager
    Applebvv

Ja , maar ik wil het gebruiken voor een retina app icon in xcode, daar moet het 114 x 114 pixels zijn.

Moderator
    unSOUND

Maar heb je dus een bron-foto van groter dan 114 x 114 ?

Bijdrager
    Applebvv

Ja en die wil ik verkleinen naar 114 x 114 . Voor dat retina icoon in Xcode.

Bijdrager
    Applebvv

Ja en die wil ik verkleinen naar 114 x 114 . Voor dat retina icoon in Xcode.

Bijdrager
    readefries

Kan gewoon in voorvertoning: Tools -> Adjust size…

Bijdrager
    Applebvv

Oke ! Dankjewel:)

Moderator
    unSOUND

Zoals stavos in de eerste reactie dus al zei… :sarcastic:

Bijdrager
    stavos

:grin:

Bijdrager
    SunKeeper

Een ontwikkelaar die niet weet hoe die een icoontje kan verkleinen…:lol:

Bijdrager
    Yachtbrochure

@ SunKeeper

Een goede coder hoeft geen goede designer te zijn;-)

Bijdrager
    Gates

Een icon verkleinen, heeft dan ook niets te maken met het beschikken over goede designkwaliteiten.

Moderator
    unSOUND

Maar designkwaliteiten dan weer wel met kennis van de te gebruiken software…

Bijdrager
    Gates

Goede designkwaliteiten brengen weliswaar kennis over de juiste software mee, maar dat wil niet zeggen dat er andere mogelijkheden zijn.
    Ik denk dat alle programmeurs daar wel een beetje verstand van hebben, aangezien ze ontwerpen omzetten in werkende software. Daarvoor hoef je dus geen goede designer voor te zijn.

Moderator
    unSOUND

Maar een zelfs de beroerdste zelfbenoemde “designer” moet toch op zijn minst wel een afbeelding moeten kunnen resizen, denk je niet ? Zelfs mijn digibete moeder kan dat.

Bijdrager
    Applebvv

ben beginnend . ;p

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.