30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Hotmusic

Retina MacBook geeft een mapje met vraagteken.

Zoals de omschrijving al zegt geeft mn retina macje een mapje met vraagteken. Ik krijg het niet voor elkaar om de mac met alt op te starten. Ook wil hij met alt+cmd+p+r niet de pram reset uitvoeren. Is er nog iets wat ik zelf kan doen? de bestanden zijn geback-up’t gelukkig

Thanks,

Bijdrager
    Ni3l55

heb je een foto?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Wat duidelijker graag, anders weten we niet wat er aan de hand is.
    Kun je niet opstarten of zit je gewoon in OS X en heeft 1 mapje een vraagteken?

Bijdrager
    GastonM

Volgens mij bedoelt de TS dat er een map met een vraagteken verschijnt bij het opstarten van zijn Mac, dit dus:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Then I’m out.
    Hier weet ik namelijk niets over.

Bijdrager
    Hotmusic

hij geeft of een mapje met een vraagteken of als je met alt opstart dan vraagt hij om het firmware password ik heb al van alles geprobeerd maar ik kan er niet op inloggen helaas. Ik hoop eigenlijk dat ik de mac volledig naar fabrieksinstellingen kan krijgen. Iemand enig idee hoe dit werkt?

Bijdrager
    Dave123

Hij vindt je os x niet, moet even zoeken, denk dat je in veilige modus moet opstarten. Maar ben niet zeker.

Bijdrager
    Hotmusic

Ik vond de onderstaande link maar het lijkt me niet te werken op een retina aangezien het ram er niet uit kan natuurlijk. Of heeft iemand een “retina manier” voor?

http://osxdaily.com/2009/10/19/bypass-mac-firmware-password/

Bijdrager
    Dave123

Ok, mac opstarten en cmd induwen normaal zou dan al je schijven moeten zien.
    Dan macintosh HD aanklikken, en klaar.

Heb je zitten rommelen let application folders?

Bijdrager
    GastonM

@Hotmusic, betreft het dezelfde melding als in de afbeelding in mijn vorige post?

Bijdrager
    1984
    1984 op 09 november 2011
    flax op 09 november 2011

een knipperende map met een vraagteken en nu dus weer!

HelpDat betekent dat ie geen systeem kan vinden om mee op te starten.

Bijdrager
    Hotmusic

@ Gastje8: Ja

Bijdrager
    1984

Wie zoekt ….klik vind misschien iets .

Bijdrager
    Hotmusic

Beste 1984, als je het een beetje volgt dat zie je dat dit niet persee de issue is maar dat het de vraag is hoe je bij een retina mac je firmware password kan omzeilen.

Bijdrager
    Haike
    Dave123 op 31 augustus 2012

Ok, mac opstarten en cmd induwen normaal zou dan al je schijven moeten zien. Dan macintosh HD aanklikken, en klaar.

CMD+R toets neem ik aan dat je bedoelt…

Bijdrager
    Hotmusic

aangezien een boot vanaf de recovery schijf niet mogelijk lijkt te zijn.

Bijdrager
    Haike

Lijkt?? of gewoon niet lukt?

Bijdrager
    Stirf

Vreemd dat je het wachtwoord niet meer weet. Volgens mij moet je even langs je leverancier.

Bijdrager
    Godfather

Waarom zit er een firmware password in? Die moet je er zelf in hebben gezet dus dan moet je de code invoeren en dan kun je alsnog opnieuw booten. Heb je dat wachtwoord niet meer? Tough luck kid! Ram eruit wippen gaat niet bij een MBr dus dan is het gewoonweg NIET mogelijk op te starten vanaf een andere partitie, dus ook niet vanaf de recovery partitie met cmd+r ingedrukt.
    Helaas toont het icoon van de folder met daarin het vraagteken symbool inderdaad zoals boven genoemd dat je Mac geen systeem kan vinden om vanaf op te starten dus dan wordt het toch echt een tripje naar de Service Provider.

Zie voor uitleg:
    http://apple.stackexchange.com/questions/58676/with-a-firmware-password-set-on-a-retina-macbook-pro-what-are-recovery-options

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Verplaatst naar juiste subforum.[/mod]

Bijdrager
    jesper211232

hansi heb jij niks beters te doen dan elke keer het subforum aanpassen?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Jesper, wil jij graag een rommelig forum waar alles gewoon in 1 mapje staat gedumpt? :thumbsdown:
    De mods proberen het forum een beetje georganiseerd te houden. Ze kunnen het ook gewoon verplaatsen zonder er melding van te maken, maar als je er wel melding van maakt zouden de Topic Starters er nog iets van kunnen opsteken voor de volgende keer.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Dat is inderdaad de reden. ;-)[/mod]

Bijdrager
    Moriarty

Je hebt geen pech als je je Firmware wachtwoord kwijt bent, je AASP (Service Provider) heeft een manier om je machine te unlocken – de methode mag ik helaas i.v.m. een N.D.A. niet openbaar maken.

Wegbrengen die machine dus, dan komt het allemaal wel goed:)

Bijdrager
    Godfather

Die rekenen er hoogst waarschijnlijk gewoon geld voor, dus wel pech;)

Bijdrager
    MacBeer2

Ik vrees dat je AASP hier ook weinig mee kan. Er zijn twee manieren om dit euvel te verhelpen:
    – Je neemt contact op met AppleCare op 0900 77703. Misschien, heel misschien sturen zij je door naar Apple (of een AASP) waarbij deze vervolgens via een chatverbinding contact kunnen leggen met techneuten van Apple. Zij kunnen vervolgens met een unieke code het firmware wachtwoord van de machine verwijderen.
    – Je koopt een andere machine.

Succes

Bijdrager
    Haike

Eeuuhhh…. hoe krijg je überhaupt er een firmware wachtwoord erin, en wat is daar dan het voordeel van, ten opzichte van een “normaal” beheerders wachtwoord?

Betere en zwaardere beveiliging?

Is het nog weer anders dan wanneer je File Vault inschakelt?

Moderator
    unSOUND
    Haike op 02 september 2012

Eeuuhhh…. hoe krijg je überhaupt er een firmware wachtwoord erin, en wat is daar dan het voordeel van, ten opzichte van een “normaal” beheerders wachtwoord?

Met een firmwarewachtwoord voorkom je ook de mogelijkheid om op te starten vanaf een andere schijf, en voorkom je dus ook de mogelijkheid om het systeem te wissen, wachtwoorden te resetten of via Target-mode in de harde schijf te kijken.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je dat doet, onthoud het dan tenminste. :sealed:

Bijdrager
    Haike
    unSOUND op 03 september 2012
    Haike op 02 september 2012

Met een firmwarewachtwoord voorkom je ook de mogelijkheid om op te starten vanaf een andere schijf, en voorkom je dus ook de mogelijkheid om het systeem te wissen, wachtwoorden te resetten of via Target-mode in de harde schijf te kijken.

Dank.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.