17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    CorMac

retina iMac start niet meer helemaal op

Sinds vorige week start mijn retina iMac niet meer op. Na het Apple logo komt de laadbak en daar blijft hij halverwege hangen.
    Ik ben al een keer in de veilige modus gekomen en daar de HD gecontroleerd in het schijfhulp programma en die was ok.
    Wat kan ik nog doen om het in orde te krijgen want een nieuwe install wil ik houden als “last resort”

Bedankt

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  CorMac.

Bijdrager
    wouter57

Stekker eruit en een paar keer op de aan en uitknop drukken daarna gewoon opstarten. Gebruikt u wel een geaard stopcontact ?

Bijdrager
    Mela

Indien hij bijgewerkt is naar El Capitan en er een externe USB schijf aan hangt, loont het zich om eens op te starten zonder deze externe schijf.:idea:

Bijdrager
    CorMac

Nee hij is nog niet bijgewerkt naar het nieuwe OS. De stekker eruit en een paar minuten gewacht en terug in het stopcontact heb ik wel al gedaan.
    Dit door advies van Apple support. Na 2 voorgaande pogingen was volgens hem enkel de mogelijkheid voor een neouwe install. Maar er staan nog wa zaken op mijn Mac die ik liever niet kwijt was en die staan helaas niet op de Time Machine.

Bijdrager
    Renze

Ja, dit probleem heb ik momenteel ook. Lastig. Gelukkig heb ik bijna alles op een externe HD staan, behalve mijn mail en mijn fonts. Ik ben dus ook zeer benieuwd naar de antwoorden. Zelf denk ik er nu over om de HD te wissen en Maverick opnieuw te installeren, maar hoe gaat dat laatste precies in zijn werk. Vraagt mijn iMac om een installatie bij herstart na wissen en kan ik dan ook besluiten om voor Maverick te kiezen? Mijn iMac is uit 2008, kan El Capitane hierop draaien? Alvast bedankt. Groeten vanuit de veilige modus.

Bijdrager
    makasa

Je kan herinstalleren zonder dat gegevens verloren gaan.

Bijdrager
    iMad

Je kan vanuit SchijfHulpProgramma een backup maken van je Macintosh HD op een usb schijf.
    Kies schijf kopie en daarna waar die heen moet.

Bijdrager
    CorMac

Dus als ik een nieuwe install doe iblijft alles wat op mijn bureaublad staat en in de downloadmap staat gewoon staan?

Bijdrager
    CorMac

Kan iemand even ondersteunen of het klopt als ik een nieuwe install doe van yosemite dat alles op mijn HD blijft staan, bv in de downloadmap en op het bureaublad.

Bedankt

Bijdrager
    CorMac

Ik heb ondertss via schijfhulp programma een schijfkopie gemaakt maar dat schiet ook niet op, na meer dan een dag is de voortgangsbalk nog niet op 1/10 en van de 1.1 TB Macintosh HD word niet veel gebruikt…

Zou dus graag huren van iemand hier of mijn gegevens in de downloadmap etc blijven staan na een nieuwe install.

Bedankt

Bijdrager
    CorMac

Iemand?

Bijdrager
    CorMac

Kan iemand aub even reageren?:)

Bijdrager
    CorMac

Somebody?

Bijdrager
    flierefluiter

Ik zou het niet weten, want nog nooit nieuwe install gedaan. Alleen maar updates gedraaid hier.

Wel in mijn macbook pro uit 2009 een ssd geplaatst en daarna met Time Machine backup terug gezet. Dat was geen probleem.

Bijdrager
    IGBA

Bij een nieuwe installatie van het systeem blijven programma’s en bestanden normaal gesproken behouden. Maar als de harde schijf (bijna) defect is, heb je daar waarschijnlijk niet veel aan: het is zelfs nog maar de vraag of die installatie gaat lukken. Vandaar het belang van backups.

Bijdrager
    Renze

Ik ben er met mijn 2008 iMac inmiddels achter dat de videokaart kaduuk is, vanwege het niet meer kunnen leveren hiervan zal ik een nieuwe iMac moeten aanschaffen. Of weet iemand nog wat?

Bijdrager
    CorMac

Had ff tijd gevonden om het probleem op te lossen maar kwam er nu achter dat mijn draadloos toetsenbord nu 2x snel knippert en waarschijnlijk op ziek is naar de Mac. Maar omdat die dus niet volledig doorstart vind hij geen Mac en kan ik ook geen toetsencombinatie gebruiken om in het menu te komen voor een herinstallatue.
    Iemand raad voor mij?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.