24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Dems

Retina icons in app store??

Hoe komt dat alle (!) iconen in de app store op mijn iPhone retina zijn maar niet op mn springboard??
    Voorbeeld:

Kijk naar het icoon van buienradar.nl en die van windows live messenger

Bijdrager
    stavos

Voorlopig zien we niets meer dan 2 blauwe vraagtekentjes….

Bijdrager
    Pieterr

Dat zal van de App afhangen. Die Epic Citadel (h?, heb jij die ook?) ziet er toch vrij Retina uit. Idem Parkeren.

Bijdrager
    FloorvN

Bijdrager
    FloorvN

de icoontjes werken bij mij in iedergeval niet ( voorbeelden in jouw post ! :P):P
    de app store is al helemaal retine ready met alles erop en eraan !

echter wanneer je een app installeer dan kan het inderdaad nog zijn dat het icoontje op je springboard nog niet een mooi retina display heeft, dit word gefixt zodra de app word geupdate voor ios4 en retina !!

dit is mijn mening:P

Bijdrager
    Dems

Nee serieus het ligt niet aan de app, elke app is retina is app store!

Bijdrager
    BasiX

Dat ligt wél aan de app. Developers moeten in de App Store altijd een hoge kwaliteit versie van het icoon uploaden. Dat wil net zeggen dat ze verplicht zijn om deze te gebruiken in de app. De meeste ontwikkelaars doen dit echter wel in nieuwe updates.

Bijdrager
    Dems

Waarom gebruikt apple deze retina icons dan niet direct?

Bijdrager
    FloorvN

ik neem aan dat je dit bedoeld met lelijk icoontjes op springboard ??
    alle app icoontjes zijn lelijk in de mapje behalve spotify !:P

Bijdrager
    FloorvN

LOL, sry je hebt een nieuwe gepost !:P
    te laat :S:P

Bijdrager
    BasiX

Nogmaals: De ontwikkelaars zijn vrij te beslissen of en wanneer ze de hoge kwaliteit icons gebruiken. In de App Store was het altijd al verplicht om een grote versie bij te voegen en die worden nu dus gebruikt voor de App Store zelf. Deze zit dus niet IN de app zelf.

Bijdrager
    prullenbak

Om BasiX aan te vullen:
    Veel apps krijgen langzaam aan updates met ergens in de notes: “retina high res icon” of iets dergelijks. Gewoon even afwachten dus.

(als ik zo naar jouw screenshots kijk, mag apple ook wel wat aan z’n ‘remote’ icoon doen:) )

Bijdrager
    fatboysmart

Zelfs het Apple Remote icoontje is niet eens aangepast (de hele app niet) voor retina.

Bijdrager
    Lexis

Jap, wat BasiX zegt. Het grote icoon wordt tevens ook gebruikt in je iTunes, in het App gedeelte.

Bijdrager
    MadSven

Even offtopic, en misschien heel dom:
    Maar wat is dat slotje met dat cirkelpijltje eromheen? Dat heb ik nog niet gezien… :sealed:

Bijdrager
    mattiman
    madsven op 17 september 2010

Even offtopic, en misschien heel dom:
    Maar wat is dat slotje met dat cirkelpijltje eromheen? Dat heb ik nog niet gezien… :sealed:

Schermrotatie lock.

Bijdrager
    MadSven

Och, mijn god, je hebt helemaal gelijk! Sorry!!

Bijdrager
    Trat
    Dems op 16 september 2010

Waarom gebruikt apple deze retina icons dan niet direct?

Apple maakt al die apps niet: dat doen onafhankelijke developers. Deze waren verplicht om hoge kwaliteit iconen te gebruiken bij het uploaden van hun app op iTunes. Deze iconen zijn gewoon losse png-bestanden en dit zijn niet de iconen in de apps zelf. Deze moeten door de ontwikkelaars (in de app) aan worden gepast.

Bijdrager
    katteman

Hebben jullie niks beters te doen dan zich druk te maken over icoontjes???
    Is dit hier voor volwassen mensen of voor de peuters?

Bijdrager
    Yeti

Niemand maakt zich druk, rustig maar.

Bijdrager
    Trat

Volgens mij is katteman de enige die zich hier druk maakt…

Bijdrager
    BasiX

Danzij een post van Trad in een ander topic:

Nou, je kunt zonder jailbreak iconen van 3rd party apps veranderen. Dus leef je uit!

http://macthemes.net/forum/viewtopic.php?pid=724448

En het werkt probleemloos met Retina icons. Dus de oude iconen vervangen door grotere (bijvoorbeeld uit de desktop App Store) en klaar ben je.

Hier een paar voorbeelden van aangepaste icoontjes, die dus eerst alleen in low-res waren: Convert, Bright, Gemist en Reisplanner.

Bijdrager
    Trat

Mooi, maar nog mooier is het om een transparante status balk te hebben (zonder Jailbreak natuurlijk).

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=981869

Bijdrager
    BasiX

Opnieuw opstarten om het nieuwe icoon tevoorschijn te krijgen is trouwens niet eens nodig. Doe het als volgt:

Upload het nieuwe icoontje > Sleep de app in een Folder > Zet je iPhone op standby met de sleep-wake-knop > Unlock je iPhone > Open de folder met de app en sleep hem er weer uit > Klaar!

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.