30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

Restyled CS3 iconen

Adobe CS3 iconen; Photoshop, Illustrator, InDesign, Golive, Bridge, VersionCue, AfterEffects, Premiere,
    Dreamweaver, Flash, Fireworks, Acrobat en Distiller hebben we een makeover gegeven.

Door Jeremie Cornelissen (en Vincent Meertens)

http://www.jeremie.nl/cs3/cs3.htm

Laat ons weten wat jullie er van vinden!!

Bijdrager
    macmickey2

!troep…ff serieus..je hoeft geen icoon te maken voor GoLive da’s dood. Ik vind de iconen van DW, Flash en FW nergens op slaan want die zijn in andere stijl ald die erboven staan. Zo creëer je nog geen eenduidige uitingen. Het blijft zo gescheiden (Macromedia apps en Adobe apps). Hoe kom je aan de kleurstelling want volgens mij zijn de DW, Flash en FW iconen “gewoon” de oude kleur. Al met al niet echt schokkend (denk dat iconen op kleiner formaat niet meer te herkennen zijn met die friebels erin).

Bijdrager
    Vin
    ”macmickey2″

!troep…ff serieus..je hoeft geen icoon te maken voor GoLive da’s dood. Ik vind de iconen van DW, Flash en FW nergens op slaan want die zijn in andere stijl ald die erboven staan. Zo creëer je nog geen eenduidige uitingen. Het blijft zo gescheiden (Macromedia apps en Adobe apps). Hoe kom je aan de kleurstelling want volgens mij zijn de DW, Flash en FW iconen “gewoon” de oude kleur. Al met al niet echt schokkend (denk dat iconen op kleiner formaat niet meer te herkennen zijn met die friebels erin).

ze zijn in ieder geval beter dan de nieuwe cs3 iconen!:wink:

Bijdrager
    wout3r

Nou niet zo negatief;)
    Ik vind ze er best gaaf uit zien!

Bijdrager
    error

Leuk, maar de originele icons vind ik – hoewel even wennen – toch beter:

+

Bijdrager
    macmickey2
    ”Sic!”
    ”macmickey2″

Handig he kwooten terwijl de post erboven staat…wie zegt dat ze beter zijn? Jij? Jullie? Als je dat vind vraag dan niet naar onze mening…:? Je kan aan het colorwheel zien hoe,wat en waarom Adobe voor deze iconen gekozen heeft…..doen ze echt niet voor niets…:?

Bijdrager
    Vin

ik vind die nieuwe een beetje saai om eerlijk te zijn. en bovendien liggen de kleuren van sommige iconen vrij dicht bij elkaar waardoor ze misschien wat moeilijker uit elkaar te houden zijn. vandaar dat jeremie er die symbolen van de oude iconen in verwerkt had… maakt ze tevens wat levendiger toch?!

Bijdrager
    Nikita

Zekers, ik vind dat CS3 icoon van Photoshop over-the-top gesimplificeerd. Leuk dat nu die veer er weer in zit verwerkt :)

Bijdrager
    Vin
    ”macmickey2″
    ”Sic!”
    ”macmickey2″

Handig he kwooten terwijl de post erboven staat…wie zegt dat ze beter zijn? Jij? Jullie? Als je dat vind vraag dan niet naar onze mening…:? Je kan aan het colorwheel zien hoe,wat en waarom Adobe voor deze iconen gekozen heeft…..doen ze echt niet voor niets…:?

ik zeg niet dat ze beter zijn. en waardeer jullie meningen maar ik vind ze zelf in ieder geval wel minder saai. en de kleurstellingen zijn toch hetzelfde gebleven of niet?

@nikita
    : wij vonden dus ook dat vooral het ps icoon te simpel (en daardoor) saai was dus vandaar die veer er weer terug in ja…

Bijdrager
    error

Ik heb vandaag even zitten spelen met de CS3 Design Premium onderdelen en kan wel zeggen dat de iconen met de letters in het gebruik zeer handig zijn. Je ziet direct in welk programma je zit en waar je naartoe wilt… omdat je ze kunt lezen. Je hoeft niet eerst een vaag plaatje te herkennen. De CS2 iconen vond ik heel erg verwarrend. Steeds maar weer nadenken “o ja, die iets rodere dubbele veer is ImageReady en dat bloemdingetje is Illustrator en die vlinder (?) InDesign”.

Adobe heeft gelukkig nagedacht over dit concept en in de praktijk is het een stuk gebruiksvriendelijker! De volgende keer de dozen ook graag in die heldere vormgeving.

Bijdrager
    macmickey2

Dus PS moet met veer en de rest mag wel zo over-the-top-simpel? Slaat ook nergens op. Er zit hier een filosofie achter, Adobe neemt niet zomaar ff afscheid van herkenbaarheid van iconen (Veer PS, Vlinder ID etc etc). Als je de veer van PS wil houden daag ik je nu uit om voor alle apps eenzelfde beeldmerk te verzinnen en die in nw iconen (dus voor ALLE CS3 apps) te verwerken! Niet alleen de CS2 icoontjes een beetje bijwerken…nee verzin maar een nw icoon/beeldmerk campagne..

Bijdrager
    Nikita
    ”macmickey2″

Dus PS moet met veer en de rest mag wel zo over-the-top-simpel?

Ik heb alleen Photoshop, dus met de rest heb ik niks te maken… Ik vraag me toch af waarom er zo vijandig (?) wordt gereageerd op iemand initiatief om de icoontjes te veranderen… Ik vind deze mooier dan de originele. Jullie niet, prima, dan gebruik je ze toch niet?

Bijdrager
    macmickey2

Dat snap ik…in de openingspost wordt er naar mening gevraagd over deze restyle. Het is duidelijk dat er maar 1 mening telt nl dat je deze restyle te gek vind. Andere mening (hoe gefundeerd ook (zie de posts van error)) wordt (lijkt het) niet geaccepteerd. Als je dan al zover bent dat je iets wil showen vraag dan niet naar de mening maar zeg dan gewoon: “Ik heb deze restyle gedaan, je mag ze voor nop gebruiken, als je ze leuk vindt mag je mij een PBtje sturen met je mening”. :?

Bijdrager
    wout3r

Zozo macmickey2.. Je dagje niet? Of reageer je altijd zo vel?

Bijdrager
    Vin
    ”Nikita”
    ”macmickey2″

Dus PS moet met veer en de rest mag wel zo over-the-top-simpel?

Ik heb alleen Photoshop, dus met de rest heb ik niks te maken… Ik vraag me toch af waarom er zo vijandig (?) wordt gereageerd op iemand initiatief om de icoontjes te veranderen… Ik vind deze mooier dan de originele. Jullie niet, prima, dan gebruik je ze toch niet?

ja sorry maar dat vind ik dus ook. macmicky2 zit je iets dwars ofzo? want je mag de iconen gerust niet mooi vinden maar reageer dan wel een beetje normaal aub…
    bovendien hebben we niet alleen voor photoshop de veer gebruikt maar ook voor indesign die vlinder enz enz enz….

Bijdrager
    Vin
    ”macmickey2″

Dat snap ik…in de openingspost wordt er naar mening gevraagd over deze restyle. Het is duidelijk dat er maar 1 mening telt nl dat je deze restyle te gek vind. Andere mening (hoe gefundeerd ook (zie de posts van error)) wordt (lijkt het) niet geaccepteerd. Als je dan al zover bent dat je iets wil showen vraag dan niet naar de mening maar zeg dan gewoon: “Ik heb deze restyle gedaan, je mag ze voor nop gebruiken, als je ze leuk vindt mag je mij een PBtje sturen met je mening”. :?

de post van error wordt wel gewaardeerd. sorry hoor dat ik m niet specifiek heb genoemd en heb niet heb bedankt daarvoor!

bij deze; error; bedankt voor je mening maar ik vind de nieuwe iconen toch een beetje te saai. de nieuwe van mij en jeremie zijn even duidelijk denk ik maar ik vind ze toch iets minder saai…

Bijdrager
    macmickey2
    ”Sic!”

Laat ons weten wat jullie er van vinden!!

Mening 1

”Sic!”

Mening 2

”Sic!”

bovendien hebben we niet alleen voor photoshop de veer gebruikt maar ook voor indesign die vlinder enz enz enz….

Vraagje: Wat is daar (van die ver, vlinder, bloem en zeester)nu dan nog de toegevoegde waarde van? Dat het er leuk uitziet in je Dock? Als dat het enige is dan moet je dat ook zeggen/aangeven als dat de enige reden is waarom je/jullie deze restyle maken. Er zit nl meer achter, ikzelf geef je die reden/filosofie net als error dat doet..maar als je daar niet aan wilt mij ook best. Have fun met je iconen…

@wout3r
    vel? Mwoah spring er wel eens uit en dit is nog niet echt fel reageren hoor…:wink:

Edit: zie net dat deze post die van sic! gekruist heeft….

Bijdrager
    Vin

nou we hebben die veer gebruikt omdat het vertrouwd is met de oude iconen en dus herkenbaar. maar ook om het icoon wat levendiger te maken en ook wel een beetje omdat t er mooi uit ziet. We wilden bereiken dat de duidelijkheid en simpelheid van de nieuwe iconen behouden blijft maar dat ze iets minder saai werden dus hebben we terug gegrepen naar de cs2 iconen….

Bijdrager
    idaneel

ja, bedank voor de reacties. Ik vind ze trouwens niet beter dan de originele CS3 iconen, want die zijn zeer consequent vormgegeven. Ik wil alleen een alternatief bieden inderdaad, een brugje bouwen tussen de huidige en de CS3 iconen. En daarnaast is het altijd leuk om wat opbouwende kritiek te ontvangen en als je ze leuk vind kan je ze gebruiken.

en voor de bikkel met zn roze icoon, bedank voor je eerlijke reactie, dat houdt ons scherp.

Bijdrager
    So Klear

Ziet er goed uit! beter dan de orginele icoontje vind ik…

Bijdrager
    Vin
    ”idaneel”

ja, bedank voor de reacties. Ik vind ze trouwens niet beter dan de originele CS3 iconen, want die zijn zeer consequent vormgegeven. Ik wil alleen een alternatief bieden inderdaad, een brugje bouwen tussen de huidige en de CS3 iconen. En daarnaast is het altijd leuk om wat opbouwende kritiek te ontvangen en als je ze leuk vind kan je ze gebruiken.

en voor de bikkel met zn roze icoon, bedank voor je eerlijke reactie, dat houdt ons scherp.

He jer! jij ook hier?!:D

Bijdrager
    PietjePuk

Het simplisme van de nieuwe iconen was ook ff wennen voor mij maar nu vind ik ze heel goed. je ziet gewoon veel sneller wat wat is. Ik hou ze dus.

Maar er zullen wel mensen voor deze nieuwe iconen vallen.

Bijdrager
    TurkishDelight

wow, heb jij die gemaakt.. ze zijn vet mooi, vind ik zelf..

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik vind die iconen niet verkeerd, ook al vind ik de originele wel prettiger. Maar da’s persoonlijk:)

Maar MacMickey, zit je wat dwars ofzo? Je reageert alsof hij heiligschennis heeft gepleegt.
    Als je ze niet mooi vindt, of niet vindt kloppen, dan zeg je dat toch gewoon? En dan hoef je
    ze ook niet te downloaden. Je reageerde nogal vijandig op een stel icoontjes eerlijk gezegd.

Moderator
    unSOUND

Het icoon van Premiere vind ik niet bij de rest passen… terwijl de rest een icoon heeft wat niks over het programma zegt ( een veer, vlinder, blaadje ) heeft Premiere een foto van een camera erin. Tevens is dat een echte foto, terwijl de andere iconen een subtiel, abstract plaatje hebben… hij valt buiten de boot vind ik.

Ook dat ene logo van Acrobat valt er buiten. Terwijl alle iconen zijn gebaseerd op verschillende tinten van 1 kleur, heeft dat icoon een basis van 2 kleuren… ook zo’n buitenbeentje.

Bijdrager
    imathieu

Als je dreamweaver, flash en fireworks dezelfde stijl geeft als de andere icoontjes, zou ik ze direct gebruiken. Nu maak je echter nog altijd onderscheid tussen adobe en macromedia.

Bijdrager
    Vin
    ”imathieu”

Als je dreamweaver, flash en fireworks dezelfde stijl geeft als de andere icoontjes, zou ik ze direct gebruiken. Nu maak je echter nog altijd onderscheid tussen adobe en macromedia.

zit wel iets in idd…

@ unsound; ben het wel een beetje met je eens al vind ik t niet echt storend. zal t er eens met idaneel over hebben!

Moderator
    unSOUND

Het ligt er maar aan hoever iets je stoort inderdaad, en het zijn maar iconen… Maar dergelijke dingen jeuken bij mij heel snel aan de ogen…

( overigens werkt de download link bij mij niet… )

Bijdrager
    idaneel

download link doet het weer: http://www.jeremie.nl/cs3/cs3.htm

Bijdrager
    computer space

Kun je onder OSX iconen nog net zo makkelijk aanpassen als vroeger met ResEdit?
    Een makkelijke installer voor het customizen zou wel leuk zijn.
    FF oldschool:

8)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.