15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    triple4

restwaarde Powermac G5

Ik vraag me af of een G5 Powermac dual 2.0 ghz memory 1gb (2×512 mb) met ati radeon 128 mb card (dd 01/04) nog enige waarde heeft op de markt? Heeft iem. enig idee wat je daar nog mag/kan voor vragen/krijgen?

Alsook een Eizo ColorEdge CE240W 24inch (dd 11/2006) (http://www.techzine.nl/nieuws/9094/eizo-introduceert-twee-nieuwe-professionele-lcds.html )

e-bay?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Pieterr

En kun je die Eizo niet gewoon gebruiken als tweede scherm aan je nieuwe iMac?

Bijdrager
    triple4

Is eigenlijk belachelijk weinig gezien aankoopprijs maar enfin had ook niet gedacht dat het veel zou zijn…
    (gekocht 3109 euro)

scherm (1500 euro): goeie tip – inderdaad had ik ook al aan gedacht, maar 2 zo’n kadetten naast elkaar vind mijn vrouw teveel van het goeie qua ruimte-inname. (de plaatsing is wat ongelukkig)…

Bijdrager
    triple4

PS Pieterr zijn die prijzen BTW in?
    Aankoop was exclusief vermeld.

Bijdrager
    Japsuh

Computers verliezen immers snel hun waarde, niets aan te doen. G5 is toch vrij ouderwets.

Bijdrager
    jf

Computer is zes jaar oud… helaas, maar dan mag je eigenlijk blij zijn dat het nog wat opbrengt.

Bijdrager
    Maikelw

Ik heb eergister een powermac nog kunnen verkopen voor 600 euro, had weliswaar wel betere specs, maar je moet dus echt geduld hebben tot er iemand langs komt die er wat meer voor over heeft dan een ander.

Bijdrager
    Pieterr
    triple4

scherm (1500 euro): goeie tip – inderdaad had ik ook al aan gedacht, maar 2 zo’n kadetten naast elkaar vind mijn vrouw teveel van het goeie qua ruimte-inname. (de plaatsing is wat ongelukkig)…

Tja. Dan wordt het kiezen: je scherm of je vrouw op eBay zetten!:lol:

Bijdrager
    Yaris

Zoals op deze foto: is de vrouw te koop of het huis?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb helaas geen geld genoeg om één van deze 2 te kopen. Maar dit topic kan ik wel naar het juiste forum verhuizen.

Bijdrager
    mvdenberg
    triple4 op 27 juni 2010

Is eigenlijk belachelijk weinig gezien aankoopprijs maar enfin had ook niet gedacht dat het veel zou zijn…
    (gekocht 3109 euro)
    scherm (1500 euro): goeie tip – inderdaad had ik ook al aan gedacht, maar 2 zo\’n kadetten naast elkaar vind mijn vrouw teveel van het goeie qua ruimte-inname. (de plaatsing is wat ongelukkig)…

Wat ook speelt: door de komst van de intel mac, zo’n 4 jaar geleden, merk je dat nu veel software intel only wordt: zoals cs5 Aperture 3 of de nieuwe final cut studio. En voor dat soort programma’s zijn die powermacs juist gemaakt.
    En ‘tegenwoordig’ koop je al voor 1349 euro een aardige iMac met 4Gb geheugen en 21,5″ scherm.

Heb je al een idee wat je teug wil kopen? iMac? Mac pro?

Edit: offtopic:
    waarom wil je je powermac verkopen? Volstaat deze niet meer aan je wensen? Heb je al eens overwogen o
    ‘m uit te breiden met meer ram geheugen? Dit geeft je vaak een flinke snelheidswinst, aangezien je 1Gb
    ram hebt. In dat geval kan je misschien toch een paar jaar verder met je huidige setup. Een nieuwe en snellere harddisk kan ook wonderen verrichten. Of een 2e interne harddisk waar je werkdocumenten op komen te staan geeft bij grote bestanden ook snelheidswinst.

Bijdrager
    triple4

’t heeft nog lang geduurd vooraleer mijn vrouw te koop werd gezet…

Yaris het huis krijg je erbij veronderstel ik…

Akkoord 6 jaar is inderdaad lang maar vooral die sprong naar Intel zal het hem doen denk ik…

Hansi2124 zet maar in forum – ik zie wel wat het wordt.

mvdenberg :
    iMac 27′ gekocht
    Modelaanduiding: iMac11,1
    Intel Core i7 2,8 GHz quad core
    L2-cache (per core): 256 KB
    L3-cache: 8 MB
    Geheugen: 4 GB
    Interconnectsnelheid processor: 4.8 GT/s

CS5 loopt niet op Powermac vandaar ook…

Bijdrager
    Pieterr

@triple4: Mooie iMac heb je gekocht. Als het een beetje meezit kun je daar weer 6 jaar mee vooruit. Veel plezier ermee.

Bijdrager
    mvdenberg

@Triple4:
    Mooie iMac zeg! Veel plezier ermee!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.