3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

restore van timemachine backup

Ik heb steeds problemen met backups, voorheen silverkeeper toen CCC en nu sinds een jaar Volgens Timemachine (het programma dan want ik heb gewone sata schijven aan een areca gekoppeld zitten.

Zaterdag een nieuwe schijf gekocht omdat mijn oude schijven niet groot genoeg meer waren, backup gemaakt 320 gb maar de volgende dag doe ik mijn computer aan (macpro) en blijft de zandloper maar lopen.

Mijn Snowmac dvd doet ook niets meer althans na een tijdje installeren zegt deze beschadigd. Ik heb inmiddels een nieuwe besteld.

Ik had dus nog een 320 gb backup van een jaar terug. en op de nieuwe schijf van 1000 gb de backup van zaterdag 2 april van 320 gb

Van alles geprobeerd en dus direct na de dvd opstart eruit gesprongen naar schijfhulpprogramma, alle rechten hersteld van alles op alle schijven recht gezet maar niet opstarten op mijn originele schijf van 640 gb (320gb vol)
    Terugzetten via schijfhulpprogramma werkt niet maar terugzetten timebackup doet het ook niet want die zegt gewoon: ik zie geen reservekopie en.
    Nu heb ik een oude schijf met backup van ruim een jaar terug erin gezet en ja die is opstartbaar, blijkt dat alle bestanden ook gewoon nog bereikbaar zijn. Alleen dus niet opstartbaar.

Wat nu het beste te doen? Snap ook niet dat Mac os moeilijk doet over de nieuwste backup.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb de originele schijf via een hele lange rit van herstel schijfbevoegdheden weten te herstellen, de backup is echter niet toegankelijk:

De map ‘backup’ kan niet worden geopend, omdat u geen bevoegdheden hebt om de inhoud ervan te zien.

Waar kan dit aan liggen?
    Is backuppen via Timemachine wel betrouwbaar? Hier gaat alles mis na een backupprocedure.

Bijdrager
    bonestaak

Even voor de duidelijkheid, ik kan de bevoegdheden ook niet aanpassen er staat bij alle gebruikers:

Aangepast.

Hoe kan dit?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.