15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

Restore van Time Machine backup (opgelost)

Hoe doe ik een restore van het systeem vanaf een timemachine backup?
    Op de apple website staat:
    ‘select restore system’ in the leopard dvd utilities menu’

maar als ik de imac vanaf de cd opstart dan zit die optie er niet bij? (de externe harde schijf doet het wel heb ik gecheckt)

Bijdrager
    iJoost

De installatie-DvD heb ik zelf niet geprobeerd maar start voor de grap de Migratieassistent eens op.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    iJoost

Da’s ook een goede vraag, inderdaad. Hebben we het hier over enkele bestanden of over je hele harde schijf?

Bijdrager
    Dagaloni

Je kan wel als je via de Leopard dvd opstart in het menu restore van tm aanklikken.

Bijdrager
    iDude

okee

ik kan dus niet meer op mijn imac omdat die is gecrashed. Ik kan dus ook geen migratieassistant opstarten

het gaat dus om een complete re-install van het systeem. Ik krijg dus bij het opstarten vanaf de dvd dus geen optie ‘restore van timemachinebakcup. waar staat dat dan precies?

Bijdrager
    Yaris

Aha, hier staat de hele procedure: Restoring files from a Time Capsule backup.

Bijdrager
    iDude

dank voor de reacties

Het probleem is dus dat die optie van ‘restore from time machine backup er niet bij staat

als ik opstart vd dvdv (dus met command C) dan start hij op vd dvd: althans: hij opent met de macosx-installer en vraagt wat ik wil. Er is dan een menu ‘utilities’ maar daar staat dus geen resotre from time machine backup bij.

hoe nu verder?

Bijdrager
    Yaris

Staat er ook geen “Restore System From Backup” (zonder Time Machine)?

Bijdrager
    Edwin

Deze procedure heb ik enige tijd geleden succesvol gevolgd na het verwisselen van een harddisk.

http://dl.getdropbox.com/u/280566/Apple/Time%20Machine/Howto%20Time%20Machine%20Restore.pdf

Bijdrager
    Pieterr

Een stap voor stap uitleg: Restoring from Time Machine.

Bijdrager
    Yaris

Als ie nou maar de Restore vond in het Utilities menu. :wink:

Bijdrager
    iDude

SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY SORRY

Had netjes de install-dvd gepakt die bij de imac zat. Had de kleine lettertjes op de dvd gemist: 10.4.10………

ik had direct na de aanschaf vd imac een upgrade dvd gekregen. was dit vergeten

toen dus maar de goede dvd gepakt:

inmiddels is hij al bezig met restoren

DANKJEWEL

Bijdrager
    Kobes

lol

Bijdrager
    Hajinick

handig dit overzicht hoe het restoren werkt .. ga nml binnenkort ook mijn Powerbook vergroten …

dank hiervoor

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.