15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iDeMi

Restore Lion Time Machine data op nieuwe Mountain Lion laptop lukt niet

De MBP met OS X Lion van mijn zwager is gestolen. Hij heeft inmiddels een nieuwe MBP (het nieuwste model, echt gaaf:lol: ) met OS X Mountain Lion vanuit Apple site. Nu wil hij zijn data van de Time Machine image (gemaakt ik OS X Lion) overzetten naar zijn nieuwe MBP.

Dit blijkt echter lastiger dan gedacht. Het lukt niet om de oude backup te koppelen met de nieuwe MBP. Ook werkt de optie “Browse Other Backup Disks…” niet in Mountain Lion. Het lijkt er op dat Time Machine in Mountain Lion de oude Time Machine images op de backup schuif niet ziet.

De Time Machine image is wel te mounten en de data welke gebackuped is met OS X Lion is te lezen. Alles lijkt er dus op dat met dit image niets aan de hand is.

Kan iemand een suggestie aandragen hoe deze data terug te halen is?

Bijdrager
    fred44nl

om te beginnen moet je de TM-backup even uit laten staan.
    heb je het al met de Migratie-assistent geprobeerd ??

Bijdrager
    iDeMi

Hoi Fred,

We hebben inderdaad de TM-backup uit laten staan. We hebben ook de oude TM-image overgezet naar een USB disk. Na het aansluiten van de USB disk hebben we de Migratie-assistent opgestart. Het probleem hierbij is dat de oude TM-image niet wordt gezien (of deze nu wel of niet gemount is). Hierdoor kan dan ook geen selectie gemaakt worden omdat er geen keuze mogelijkheid is.

Ik heb een aantal weken geleden mijn MBP uit 2010 geupgrade van Lion naar Mountain Lion via de App Store. Omdat ik ook nog een kopie had van een TM-image uit de Lion tijdperk;-) heb ik ditzelfde geprobeerd op mijn MBP. Het zelfde resultaat. De TM-image wordt niet getoond. Ook op mijn MBP werkt de optie “Browse Other Backup Disks…” niet.

Ik heb ook deze link gevonden maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Een nieuwe installatie met gebruik van de TM-backup heeft volgens mij geen zin. Een, omdat er geen installatie dvd/usb is bijgeleverd bij de nieuwe MBP, en twee, de TM-backup stamt nog af uit het Lion tijdperk.

Bijdrager
    TheBigZ

Als de schijf gemount is, kun je dan in de Finder de map zien met Backups.backupdb ?
    Zo ja, als je daar op klikt in de Finder kun je de afzonderlijke backups benaderen, en de bestanden terugzetten.

Bijdrager
    iDeMi

Hoi Big Z,

Dat klopt. Deze folder en de inhoud is inderdaad op die manier te benaderen. Maar omdat het om veel folders/bestanden gaat en deze allemaal gelinkt zijn is het prettiger om dat via Time Machine te doen. Daar heb je tenslotte dat programma voor. Alles afzonderlijk nalopen is “the last resort”.

Wat ik gewoon niet snap is dat de optie “Browse Other Backup Disks…” niet werkt. Dit lijkt me toch een belangrijke optie, zeker na het pas uitbrengen van een nieuw OS.

Bijdrager
    fred44nl

misschien kun je iets bereiken met “Ignore Ownership on this volume” vinden ??
    je bent nu voor OS X een andere gebruiker, ook al heb je misschien dezelfde gebruikersnaam.

http://apple.stackexchange.com/questions/53215/change-ignore-ownership-on-this-volume-from-the-command-line-for-mac-os-x-volume

of deze:

http://support.apple.com/kb/HT5096?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    iDeMi

Hoi Fred,

Dat gaan we proberen. Dank je voor je informatie. Ik hou je op de hoogte van het resultaat.

Bijdrager
    TheBigZ

Lees deze ook nog even: http://pondini.org/TM/E2.html

Bijdrager
    MacAnarie

Je moet het bestand openen via Finder – openen met. Dan selecteer je Time Machine, of Migratieassistent. Zo heb ik het ook al eens gedaan. Echter nu met de upgrade van Lion naar ML heb ik nergens last van gehad. Werd gelijk herkend, backups liepen gelijk door en bestanden terughalen is geen enkel probleem.

Bijdrager
    GoeieDag

Een TM back is niet zomaar even over te slepen; misschien zit daar het probleem?

Bijdrager
    ruben

Is het ook mogelijk om enkele bestanden via TimeMachine terug te halen met een clean install, starks als ik mijn iMac krijg wil ik graag weer clean beginnen en dus niet niet migratie assistant gebruiken en enkel wat files van de timecapsule naar mijn mac kopieren?

Bijdrager
    TheBigZ

@rqstadman: Ja hoor, dat kan zeker. Via de “sterrenhemel” TIme Machine interface, of direct door de Backups.backupdb map te openen in de Finder en op zoek te gaan naar de betreffende bestanden.

Bijdrager
    ruben

@TheBigZ maar hoe open je dan je kopie’s in de “sterrenhemel interface” als ik starks een clean install heb? waar moet je instellen dat je die backup wilt openen?

Bijdrager
    TheBigZ

Even de “alt/option” ingedrukt houden als je op het TM icoontje klikt rechtsbovenin.
    Restoring Time Machine Backups on a Different Computer even Over SMB or AFP

Bijdrager
    ruben

ok thanks

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.