5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Restore iPhone na mislukte update, werkt niet.

Bij een nieuwe update van mijn iPhone 5s krijg ik een foutmelding.

Terugzetten naar fabrieksinstellingen, was de enige werkende optie.

Ik moet opnieuw een toegangscode kiezen. Helaas moest hij twee cijfers langer dan hij was.

Ik heb een back-up op mijn Mac (not encrypted). Voor terugzetten, wordt om een wachtwoord gevraagd. Het wachtwoord van de iPhone werkt niet. Mijn administrator wachtwoord, werkt ook niet. Iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door sally.
    Bijdrager
    abbenhui

Ja, ik heb wel een idee, maar ik ben bang dat je daar niet vrolijk van wordt. Wanneer je een backup van je iPhone op je Mac maakt en je wilt daarbij ook accounts en wachtwoorden opnemen, moet je een wachtwoord voor die backup verzinnen.
    Dat is dus (normaal gesproken)  niet je iPhone wachtwoord en ook niet je adm wachtwoord.

Je hebt dus waarschijnlijk een apart wachtwoord aangemaakt voor die backup. En als je dat nu niet meer weet vrees ik dat het einde verhaal is.

Kun je niet proberen om de iPhone als een nieuwe telefoon aan te melden? Je bent dan wel instellingen etc kwijt, maar hij doet het dan tenminste weer.

Bijdrager
    sally

Bedankt  abbenhui,

Het vreemde is dat ik me niet eens kan herinneren dat er om een wachtwoord gevraagd werd voor de lokale back-up van mijn iPhone.

Over het algemeen zijn gebruikte wachtwoorden goed terug te vinden in de sleutelhanger (Keychain acces) maar helaas.

Bijdrager
    Jorik

Als je al lang een iPhone hebt, dan kan het encryption wachtwoord steeds mee overgegaan zijn. Zo zit op mijn lokale backup (tegenwoordig in Finder) nog steeds hetzelfde wachtwoord voor m’n backups als jaren geleden op eerdere iPhones. Ik heb steeds alles netjes overgezet en kan me niet herinneren dat ik voor elk toestel (inmiddels als zo’n 10x geüpgraded of vervangend toestel of een keer toestel hersteld) steeds opnieuw een backup wachtwoord moest kiezen. (Wellicht dat de backups met oudere iTunes versies nog geen encryption ondersteunden, maar sinds het kon, gebruikte ik het)

Misschien lukt het via?:
    https://www.tenorshare.com/products/iphone-backup-unlocker.html

Bijdrager
    sally

Bedankt Joris,

Ik heb ondertussen mijn ‘verlies’ genomen en de belangrijkste dingen opnieuw geïnstalleerd. Een soort schone lei.

Wel bewerkelijke en tijdrovend. En ik moet ook nog naar de bank….  (grr).  Gelukkig heb ik mijn contacten en keychain wel in de cloud. En mijn foto’s regelmatig op de mac gezet. Nooit gedacht dat ik zo iemand zou zijn, die zijn back-ups niet goed geregeld heeft. Dus toch.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.