7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Bouwmeester

Restore, fabrieksinstelling van Imac

Beste,

De volgende vraag. Het gaat om een imac van originele leopard. Nu in de loop van de tijd geüpdatet naar Mountain Lion.
    Nu is het de bedoeling dat ivm met een nieuwe gebruiker de imac terug moet naar de fabrieksinstelligen, dus helemaal zoals hij uit de doos komt bij aankoop.

Heb gegoogled, maar kom er niet uit. Men roept al snel “gooi er de installatie-dvd even in”

Dat doe ik, maar wordt na korte tijd alweer uitgespuugd. Ik heb het idee dat het komt, omdat er de nieuwe Lion op staat en de origineel Installatie-DVD niet accepteert omdat het een onder OS X versie is.

Iemand een idee hoe het dan moet?

Dank alvast!

Bijdrager
    JJmac

Als je in Mountain Lion met Option/Alt opstart dan kom je Recovery HD tegen, is dat geen mogelijkheid?

Bijdrager
    AppleStef

@JJmac: ‘Herstel-10.8’ heet het nu (i.p.v. ‘Recovery HD’).:wink:

Bijdrager
    JJmac

Tja heb ook geen Lion :innocent:

Bijdrager
    poing

Zet je snow er toch op die moet jij wel hebben anders heb je nooit kunnen upgraden naar Lion.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bouwmeester op 10 augustus 2012

Heb gegoogled, maar kom er niet uit. Men roept al snel “gooi er de installatie-dvd even in” . Dat doe ik, maar wordt na korte tijd alweer uitgespuugd. Ik heb het idee dat het komt, omdat er de nieuwe Lion op staat en de origineel Installatie-DVD niet accepteert omdat het een onder OS X versie is.

De originele installatie DVD erin doen, daarvan opstarten, dan in het menu schijfhulpprogramma kiezen, de interne schijf van je Mac wissen, en vervolgens opnieuw opstarten van DVD. Als je interne schijf gewist is kun je wel de originele OS X versie installeren.

Bijdrager
    Hansi2124

Het subforum One More Thing is alleen bedoeld voor topics die te maken hebben met de website of podcast van OMT. Jouw vraag hoort dus niet in dat subforum.
    Bij een volgende keer met het plaatsen van een topic graag hier wat meer aandacht aan besteden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.