30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Restaurant beoordelingen & tips!

Leek mij leuk om elkaar restaurants aan te bevelen.(mocht je ooit in een bepaalde stad zijn, altijd leuk om te kijken wat je kunt eten toch?)

Ik trap af:

De Wagamama

http://wagamama.nl/

De Wagamama in Amsterdam is een erg leuk restaurant alleen vaak best druk.

Je komt binnen en je krijgt een tafel toegewezen en iedereen zit eigenlijk naast elkaar in rijen.

Het is een hip restaurant, bediening is snel en vriendelijk en het eten is voornamelijk aziatisch maar enorm lekker en je krijgt het relatief snel. En de keus is niet enorm beperkt! Zit altijd iets tussen wat je lekker vindt. Ze hebben een open keuken dus je kan direct naar binnen kijken. En het is niet al te duur!

Kortom. een 7/10.

Bijdrager
    Wiki Post

Restaurantlijst
    Aziatisch
    Wagamama (Amsterdam, Groningen, etc)

Algemeen
    1910-restaurant-bar (eindhoven)
    Den Haag Grand Café Pakschuit(Den Haag)
    Café Bondstreet Den Haag

Hamburgers

Fastfood

—————————————————————————

iPhone/Android/Windows 7 Mobile/random-apps
    Whatser
    FourSquare

Bijdrager
    Hostyle

Restaurant : 1910
    Plaats: Eindhoven
    Adres:Willemstraat 43a, 5611HC
    Telefoon: 040-296 1863
    @: [email protected] (reserveren is alleen telefonisch mogelijk)
    Web: http://www.1910-restaurant-bar.nl

Niet de beste foto, maar je kunt er wel ontzettend lekker eten. De kaart is gevarieerd, maar de moderne keuken overheerst. Het eten varieert van Sashimi van Wagyu rund tot uitgebreide pasta’s met zeevruchten. Het personeel is vriendelijk en de bediening snel.

De prijs lijkt aan de hoge kant, maar het eten en de sfeer maken het meer dan goed. Als je ergens lekker en wat specialer wilt gaan eten, dan kan ik 1910 restaurant & bar van harte aanraden.

9/10

Bijdrager
    justhan

Aanvulling Wagamama: Je komt deze keten ook in het buitenland tegen: Antwerpen, Londen, Zürich zijn steden waar ik al eens een Wagamama heb bezocht.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bram Ladage

De beste patat uit regio rijnmond en omstreken!

9/10

Bijdrager
    poing

mijn favoriete 5 sterren restaurant snackbar van Westerop.

Welkom

Bijdrager
    vogel

Café de Pakschuit, Den Haag, 9/10
    Het is voornamelijk een café waar je slechts één tapas schotel kunt bestellen (het keukentje is nog geen 2×2 meter…), maar dat zijn wel meteen de beste tapas van Den Haag! Geen veel te dure en te kleine hapjes drijvend in te vette olijfolie, maar echte lekkernijen zoals tortilla, gevulde paprika’s met tonijnsalade, roseval aardappeltjes met chorizo, champignons met hazelnoot, schapenkaas met koriander en superlekkere chicken wings! Top service, wat niet de normaalste zaak van de wereld is in Den Haag, krijg je er ook nog bij.
    Klik hier.
    En nog eentje, in het kader van de nieuwe ontdekkingen: Bond Street! 9/10
    Je moet het lef maar hebben om in de Haagse Buurtschap 2005, waar het al stikt van de horeca, een restaurant te beginnen. Nou, ik gun ze elke avond een volle bak want beter krijg je niet in die buurt! Opvallend is de hoeveelheid goed bereide groenten bij de hoofdgerechten.
    Foto van de Pakschuit:

En van Bond Street kon ik niks groters vinden:

@Afro, Wagamama is vooral Japans toch? Viel me helemaal niet tegen! Krijgt van mij ook 7/10.

Bijdrager
    Brombeer

Dat de zittingen van Wagamama geen rugleuning hebben zodat je niet even uitbuikend achterover kunt leunen, duidt erop de tent toch een fastfoodfilosofie heeft, en dat is imho geen aanbeveling.

Wel rugleuningen, en toch fastfood is Reitz in Maastricht in de hoek met het Mooswief aan de markt.
    Friet met in het seizoen mosselen. Binnen zitten, buiten puntzak.

Maar er was toch al een vreettentendraadje?

Bijdrager
    poing

tuurlijk gaat het om vreettentjes welke computernerd gaat er nu uit eten zonde van de tijd en geld joh;)

Bijdrager
    BasiX

BBQ Burger Almere
    http://www.bbq-burger.nl/

Een ontzettende aanrader. Hamburgers zoals ze bedoeld zijn. De McDonald’s en BurgerKing zijn er niets bij. Heerlijk gewoon. Ok, het is iets duurder dan bij de standaard fastfood ketens, maar wat je er voor terug krijgt is het meer dan waard!

En zeker niet onbelangrijk; ontzettend aardige eigenaren…

Bijdrager
    Afroman

@Vogel

Wagamama is inderdaad japans, maar je kan er geen sushi krijgen.:)

—–

Home

Thai Bird.

Je hebt de Thaise snackbar en restaurant in Amsterdam. Lekker dicht bij het station. (5 minuten lopen).

Ben alleen in de snackbar geweest. Je zit heel krap(vind het zelf wel wat hebben), je eet spotgoedkoop en het is onwijs lekker en vullend. Veel beter dan random junkfood waarvan je na een uur weer honger hebt.
    Een nadeel is dat als het druk is dat je wel lang kan wachten, maar het compenseert onwijs goed met vriendelijk personeel en het lekkere eten. Maar verwacht geen restaurant-plekken.:) Onwijs handig ook als je haast hebt, lekker wilt eten en niet al teveel geld uit wilt geven.

Moderator
    Mac Daddy

Misschien een leuke toevoeging voor in de openingspost. Er is de iPhone App Whatser. Het is meer een App waar je over het algemeen leuke plekken kan inzetten, maar dus ook goed restaurants.

Het werkt als volgt. Je downloadt de App, maakt een account aan (kan via Facebook). Vervolgens kan je op verschillende manieren plekken zoeken. Via vrienden, via je gps en dus wat er in de buurt is. Mocht iets er nog niet in staan, dan kan je het toevoegen. Ik gebruik hem nu vooral om zelf mijn eigen leuke restaurants, café’s of ander uitgaansdingen bij te houden, maar als er meer gebruikers zijn die je volgt, dan ontdek je vanzelf meer.

Moderator
    Mac Daddy

En dan een tip. Als je snel wat Italiaans wilt eten? De Vapiano aan de Oosterdokskade in Amsterdam. Een Italiaans ‘fast food’ restaurant naast de Openbare Bibliotheek Amsterdam. De pasta’s zijn lekker. Heb er al een aantal keer gegeten. Je gaat er niet lang zitten eten en kletsen, maar het is voor een snelle hap en een keer iets anders dan meneer Mc Donalds.
    Ze werken er met een pasjes systeem. Je krijgt een pasje bij binnenkomst. Hierop wordt alles bijgehouden. Ga je weer naar buiten, dan scannen ze je pasje en reken je af.

Bijdrager
    justhan

@Afro & vogel: om Wagamama nu Japans te noemen, dat gaat me te ver, Ik zou het eerder als een Aziatisch noodle-restaurant omschrijven.:wink:

In het kader van het fastfood, de fijnste plek om goede hamburgers te eten in Amsterdam: Burgermeester

Heerlijk na een dagje Artis, maar ook te vinden op de Albert Cuyp en aan de Elandsgracht.

Bijdrager
    Hostyle

@Vogel: Vapiano zit ook in Den Haag. Het is inderdaad lekker eten, maar in Den Haag waren de tafels en stoelen een beetje vies/smoezelig… niet bepaald uitnodigend.

Nog een leuke aanrader voor een snelle hap, SOHO in Eindhoven. Direct tegenover het CS. Wel reserveren, maar daarna kun je voro € 24,50 onbeperkt Japans (sushi, sashimi en wokgerechten) en Chinese gerechtjes eten. Gewoon aanstrepen op de kaart en het wordt gebracht met een nieuwe kaart, aanstrepen en het feest begint weer opnieuw. Sfeer hangt tussen een snackbar en restaurant in, de bediening kan beter maar is vriendelijk maar het eten is erg lekker!

Wel reserveren, want het is er nogal druk:lol:

Bijdrager
    vogel

@Justhan, daar heb je een punt.
    @Hostyle, voor de snelle pizza of pasta in Den Haag raad ik je Very Italian Pizza aan. Zit in de Kettingstraat vlakbij Vapiano. Wil je echt genieten van de Italiaanse keuken, dan is La Casa da Toni in de Prinsestraat al jaren een begrip.
    Waarom werkt de url knop niet als ik met mijn foon post?

Bijdrager
    Afroman

Vanavond proberen we de Burgermeester in Amsterdam, dus we zijn vet benieuwd!

Bijdrager
    Afroman

@Justhan, thanks voor de tip! Burgermeester is echt KONING! Echt onwijs goede burgers, geen kleffe shit, leuk restaurant! Alleen het was vol dus je moest ff wachten op je burger/zitplek maar verder was alles top!

Bijdrager
    Barabas2005

Mijn (nu ex-) vriendin heeft mij een aantal keren meegenomen naar Loetje in Amsterdam.

Het is er altijd erg druk, maar ik heb nooit langer dan een kwartiertje hoeven wachten op een plekje. Ze hebben een bar waar je even een drankje kunt nuttigen.

De menu’s zijn erg simpel, maar ook super lekker. En die biefstuk is er erg goed.

Het is voor mij al een jaar geleden dat ik er geweest ben, maar ik moet er echt weer eens langs :P.

Bijdrager
    iPrincess

De Wagamama zit ook in Groningen! Aan de Vismarkt vlak naast de Volkingestraat.

Heb laatst een heerlijke pasta met zalm gegeten bij de Napoli, die zit in de Brugstraat. Niet overdreven duur of goedkoop, zeker een aanrader.
    Iets anders waar ik iets minder over te spreken was, was een biologisch restaurantje in de Guldenstraat, geen idee meer hoe het heette. Het was een of ander biologisch eettentje, maar de hamburgers waren echt superdroog en smerig en de patat was ook niet echt goed te doen. Dan koop ik voor dat zelfde geld liever een Big Mac-menu, die heeft een betere kwaliteit.

En voor een goede Chinees raad ik je nog de Ni Hao aan in Groningen (Gedempte Kattendiep als ik goed heb)!

Bijdrager
    vogel

Een burger die slechter is dan een Big Mac… Dat het bestaat! :sick:
    Even internationaal, mocht je ooit in Dublin zijn, ga dan beslist naar Tribeca. Beste burgers en chicken wings die ik ooit gehad heb!

Bijdrager
    piddy4888

PABU!

Bijdrager
    Hostyle

En als je in Londen bent, ga naar het Westfield winkelcentrum en ga eten op de strip. Een hele rits restaurants met stuk voor stuk een leuk concept en lekker eten voor een goede prijs. De Italiaan, Mexicaan en burgerbar zijn aan zeker aan te raden!

Meer info: http://g.co/maps/w48u6

Bijdrager
    vogel

Nice one Hostie! :thumbsup: Ik kom elk jaar wel een keer in Londen.

Bijdrager
    justhan

Dublin: wanneer je daar bent, moet je ook zien of je kunt reserveren bij Marco Pierre White Steakhouse & Grill (reserveren is jammer genoeg nodig, vooral in het weekend). De visie van dit restaurant is “goed uit eten gaan voor niet teveel geld”. Aangezien Marco Pierre White kan grossieren in Michelin-sterren (alhoewel die misschien in aanzien zijn gedaald na het boek van Paul van Craenenbroeck), kun je er zeker van zijn dat het eten goed is. Behalve het goede (en niet te dure) eten, kun je er ook heerlijk op je gemak zitten (dus zonder dat je na een half uur een houten kont hebt van het designstoeltje).

Bijdrager
    Vassilli
    Afroman op 08 oktober 2011

Vanavond proberen we de Burgermeester in Amsterdam, dus we zijn vet benieuwd!

Burgemeester is de shit!! Top burgers.

Bijdrager
    justhan
    Afroman op 09 oktober 2011

@Justhan, thanks voor de tip! Burgermeester is echt KONING! Echt onwijs goede burgers, geen kleffe shit, leuk restaurant! Alleen het was vol dus je moest ff wachten op je burger/zitplek maar verder was alles top!

Ja, dat laatste is altijd het probleem als iets zeer populair wordt, maar zoals je al zegt, het is het wachten waard. En dat is dan direct het fijne van Burgermeester, want veel zaken zie je afglijden zodra ze het te druk krijgen. Hier gaat men gewoon z’n oude gang en blijft de kwaliteit top.

Bijdrager
    justhan

Deze week gegeten bij Cous Cousine in de Westerstraat in Amsterdam. Stijl is Noord-Afrikaans / Mediteraan. Heel fijn en goed eten, waarbij je je wel moet bedenken dat je er de tijd voor moet nemen (we waren om ca. 19.00 uur aan tafel en waren rond 22.00 uur klaar). Dit laatste heeft te maken met het feit, dat het voedsel pas zo laat mogelijk wordt bereid, voordat het op tafel komt. Nadeel: niet al te groot, dus reserveren gewenst.

Bijdrager
    Afroman

Maar ze zijn wel tot lekker laat open! Zijn er ook kleinere gerechten?

Bijdrager
    justhan

Hoewel ze maar een beperkte kaart hebben, zijn er zeker kleinere gerechten, denk bijv. aan de voorgerechten. Op het tafeltje buiten stond zelfs een bordje met daarop wat broodjes vermeld, bijv. met de eigengemaakte humus.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.