7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dennisgodderie

Resolutie/Positioning extern scherm

Ik werk al jarenlang op verschillende plaatsen met mijn macbook gekoppeld aan een extern scherm via een mini-display naar vga adapter (van apple).

Gisteren heb ik een update gedaan (10.8.4) en toen ik gisterenavond thuis kwam en mijn Macbook aansloot op mijn extern scherm, klopt de resolutie niet. Ik heb die dan via systeemvoorkeuren goed gezet. Prima dacht ik, maar mijn scherm stond vrij ver naar links waardoor een deel van de linkse kant niet zichtbaar was. Monitor gereset, aan/uit, het helpt allemaal niet.

Instellingen van Osx staan allemaal prima, maar toch blijft het scherm zo staan.
    Enige wat ik kan doen is de horizontale positie van het scherm helemaal naar rechts schuiven, maar zelfs dan kom ik nog een stukje te kort en staat de linker zijde er niet helemaal op. Vrij vervelend.

Op andere scherm (op kantoor) had ik dit gisteren niet aan de hand na die update.
    Het zijn allemaal verschillende schermen (3 stuks) van verschillende merken.

Maar in de omschrijving van de update van 10.8.4 zie ik helemaal niets staan dat ze iets zouden aangepast hebben dat te maken heeft met “display”.

Iemand tips om te proberen?
    Ohja, resetten PRAM heeft ook niets uitgehaald.

Bijdrager
    e.abrahamse

Misschien is er aan de instellingen van het scherm zelf gerommeld. Vaak kun je hier ook het nodige instellen qua plaatsing van het scherm zelf. Heeft deze monitor een auto-adjust instelling? De meeste externe schermen volgen normaliter dezelfde instellingen als de OS die het aanstuurt. Mijn scherm is via DVI aangesloten. Zo’n aansluiting pakt alle instellingen van je Mac over. Ik heb net nog even gecheckt of mijn externe scherm is versprongen na de update naar OSX 10.8.4 maar dat was niet het geval. Ik vermoed dat je de instellingen van de monitor een keertje zorgvuldig moet nalopen.

Bijdrager
    dennisgodderie