8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    dimelot

resolutie vraag

Ik weet waarschijnlijk wel het antwoord al, maar ik gooi het toch ff in de groep. Heb iMac 15″ TFT en iBook (de schelp) en het gaat eigenlijk met name om de iBook. De hoogste resolutie die ik kan halen 800×600. Tegenwoordig is dat voor bepaalde sites niet normaal meer (meestal 1024×768). Is het mogelijk dmv software deze resolutie op te krikken, want ben de iMac gewend die deze resolutie wel weergeeft. Zelf weet ik wel dat het niet kan, maar misschien kan het wel, want ik haal zoveel info van deze site. Dus misschien heeft iemand een tip of moet ik er gewoon meeleven en sparen voor een andere laptop?

Bijdrager
    tfmichie

Ik vrees dat je er mee moet leven en zult moeten sparen voor een nieuwere laptop. De max. resolutie van een scherm is onveranderlijk door het vast aantal pixels waarmee het is opgebouwd… Resolutie verlagen is altijd mogelijk, dan gebruikt een scherm gewoon twee of meer pixels voor hetzelfde kleurtje, maar verhogen… dat gaat niet…

Greetz,
    tfmichie

Bijdrager
    ElectricCat

Zelfs als dat al ZOU kunnen lijkt het me hoogst onaangenaam op dat schermpje zo’n hoge resolutie.
    Bij welke sites is dat dan??????

Bijdrager
    dimelot
    ”ElectricCat”

Zelfs als dat al ZOU kunnen lijkt het me hoogst onaangenaam op dat schermpje zo’n hoge resolutie.
    Bij welke sites is dat dan??????

Ik bedoel dat sites tegenwoordig niet meer worden gemaakt op res. 800×600. Gewoon ff een voorbeeld, die van mijn werk (www.maquet.nl) is al op 1024×768. En dan kan je ook zeggen, dat is een fout van de bouwer of die heeft er geen rekening meegehouden, maar tegenwoordig heeft iedereen toch een 15″ of een 17″ ipv 12″.

Maar ga dan toch ff doorsparen voor de nieuwe powerbook met de nieuwste g4 processor (alstie uitkomt)

Bijdrager
    Zora la rousse

Ik heb zelf ook nog een “schelpje,” maar ik onderken het probleem niet. Bij site’s met een hogere resolutie zal je wat meer moeten scrollen, maar ik heb dit nog niet als hinderlijk ervaren. Wat je wel met een oude computer hebt, is dat de animatie’s je de nek kunnen breken. Één van de redenen dat ik een nieuwe computer kocht i.v.m. solliciteren. De animatie’s van het CWI waren te veel voor m’n “schelpje.”

Je zal voor een nieuwe computer moeten sparen, ook onderken ik met deze opmerking dat dit niet voor iedereen financieel leuk is om te horen.

Bijdrager
    drscsi

Lijkt me heel lullig als je om te solliciteren een nieuwe computer moet kopen.:cry:

Bijdrager
    helix

als je uw beeldscherm op duizenden kleuren ipv op miljoenen zet komt er dan geen extra mogelijkheid van een hogere resolutie bij??
    ik dacht dat de kleurdiepte en resolutie elkaar beinvloeden.

Helix

Bijdrager
    Jlle

tfmichie heeft gelijk.

De maximale resolutie van een LCD/TFT wordt bepaald door het aantal pixels. In jouw geval dus 800 X 600 pixels. Hierdoor is het dus ONMOGELIJK om op wat voor marnier dan ook een hogere resolutie te tonen op je scherm. Voor 1024 X 768 kom je dus nogal wat pixeltjes te kort. (reken maar uit….)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.