3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    BDG

Resolutie van Adobe PDF 7.0 PPD

Graag wil ik direct naar PDF printen, hiervoor gebruik ik de adobe pdf 7.0 printer die ik bij cs2 heb gehad. Als ik print vanuit xpress stond de resolutie standaard op 1200 dpi, nu heb ik de PPD geopend in texteditor en de default resolution aangepast naar 2400 dpi. Als ik nu een print opdracht geef, springt de resolutie inderdaad gelijk naar 2400 dpi. Alleen als ik nu kijk bij printerfuncties staat de resolutie nog op 1200, weet iemand welke resolutie word aangehouden?

Bijdrager
    computer space

Merk je het uberhaupt? Een PDF is grotendeels vector en of een coordinaat van een lijn/kromme / positie van een letter nu wordt afgerond op 0.01 of 0.02mm zal niet veel uitmaken. Tussenliggende punten bij uitdraai op een apparaat met hogere resolutie worden toch wel weer berekend. Ingesloten bitmaps zullen ook zelden boven de 1200 dpi zijn (heel misschien bij zw 1200, maar bij kleur meestal niet meer dan 300dpi). Een punt waarop het misschien te zien valt: bij de dunst mogelijke lijnen bij 2400dpi. Die zouden in 1200dpi wel eens net iets te dik kunnen worden.

Bijdrager
    Roberta

Voor zover ik weet wordt de resolutie instelling gebruikt voor het berekenen van afvlakkingen van vectoren. De curve’s in b.v. Illustrator zijn nooit perfect rond, maar bestaan eigenlijk uit vele rechte lijntjes. Hoe hoger de resolutie instelling, des te fijner de afvlakking berekend wordt. In de praktijk zal het menselijk oog een verschil in resolutie instelling boven de 1200 dpi niet waarnemen. Je bezorgt echter wel de RIP een berg extra werk.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.