6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    taxandria

Resolutie niet ondersteund Macbook pro minidisplay HDMI

Goedendag,

Voorheen altijd gebruik kunnen maken van de 1366 x 768 optie als resolutieinstelling bij het verbinden van mijn macbook pro 2010, met mijn 37` Samsung.(minidisplayport naar hdmi) Deze resolutie is helaas niet meer beschikbaar in Mavericks. Ik heb het probleem al aangegeven maar betwijfel of zo’n bugreport Ć¼berhaupt beantwoord gaat worden.

Is er iemand op het forum met een oplossing?

Bijdrager
    taxandria

Ook de extra resoluties, na inhouden option toets, tonen geen 1366 x 768.

Bijdrager
    SunKeeper

Is dat niet een absurd grote weergave, zo’n kleine resolutie op een 37”-scherm? (94 cm beelddiagonaal)

Welke resoluties krijg je nog meer (toch ook nog wel hogere lijkt mij) aangeboden?

Bijdrager
    taxandria

Dag Sunkeeper, bedankt voor je reactie!

De tv is aangekocht in 2007 en kent als hoogste resolutie 1366 x 768. (Uit het HD-Ready tijdperk).
    1080i, is een mogelijkheid maar dan is wel duidelijk te zien dat de tv dit niet aankan. 1366 x 768 was naar mijns inziens de beste resolutie voor mijn settup maar de optie is in Mavericks verdwenen!

Bijdrager
    SunKeeper

En gewoon 720p (1080 x 720) krijg je ook niet?

Dat is dezelfde verhouding (16:9) alleen een ietsje lagere resolutie. Mocht die er ook niet staan, wordt het scherm simpelweg niet goed herkend. 720p is een hele gangbare resolutie voor 16:9.

Bijdrager
    taxandria

Opgelost!

SwitchResX gekocht, Nieuwe custom Resolutie aangemaakt en hij doet het weer als vanouds! heeft me helaas wel geld gekocht, bedankt apple!

720P gaf beduidend slechter beeld sunkeeper, zie screens!

Bedankt voor het meedenken!

Edit: Screensshots geven de beeldkwaliteit beiden superieur weer;) haha

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.