16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    McPherson

Resolutie MacBook Pro aan de lage kant……

Ik vroeg me af of ik de enige was die de maximale resolutie van de MacBook Pro (1440×900) aan de lage kant vind. Bij een PC kan deze veel hoger….Prettig om mee te werken, vind ik dan. Werk nu al heel veel jaren met Mac en soms moet ik achter een PC werken. Daar heb je dan een veel hogere resolutie als optie. Is hier een mogelijkheid toe?

OT: Vast niet, aangezien Apple sommige dingen capped om het volgende model weer met iets “nieuwers en beters” te komen…..Ben Apple Fan, maar dat vind ik wel een beetje jammer…..komen met bijv een 3MP camera op de iPhone alsof het iets meganieuws is, terwijl ik dit al jaaaaaren geleden had op mijn Sony-Ericsson en er nu al meer dan 8 MP op je telefoon mogelijk is.

Anyone?!?:mrgreen:

Bijdrager
    MacBoot

niet mogelijk
    simpelweg omdat de MacBook Pro niet meer pixels heeft

Bijdrager
    Merkava

Koop een 17″dan kun je 1900*1200
    Volgens mij is er geen enkele fabrikant die een 15,4″ met een hogere resolutie aanbied dan 1440 900.

Bijdrager
    doc

Dell doet dit bijvoorbeeld, een collega van me heeft een D820 met 1920×1200. Naast dat het een waardeloos slecht scherm is, zijn de lettertjes zo klein dat het nauwelijks werkbaar is. Zeker omdat de meeste OS’en nog niet goed schaalbaar zijn.

Aanrader is idd om dan voor de 17″ te gaan, dan is je DPI tenminste niet onnodig hoog

Bijdrager
    McPherson
    ”Merkava”

Koop een 17″dan kun je 1900*1200
    Volgens mij is er geen enkele fabrikant die een 15,4″ met een hogere resolutie aanbied dan 1440 900.

Er zijn er zat te koop die tot 1680* of 1920* gaan….Helaas! Maar goed, blijf bij Apple. 17″ vind ik net te groot voor een laptop. Dus vrees dat er niks anders op zit dan het maar te accepteren.

Bijdrager
    McPherson

Eigenlijk zou het als volgt moeten zijn….net even een stapje hoger.

13″ = 1440×900
    15″ = 1680×1050
    17″ = 1920×1200

Bijdrager
    hetiszover

Dit is echt onzin. De apple schermen hebben juist al een grotere resolutie als normaal toch ?

Inactief
    Anoniem

Ehm… Apple heeft één van de beste beeldschermen in de markt.

Als ik het ga vergelijken met veel andere notebooks van 15.4″, heeft mijn 13.3″ macbook exact dezelfde resolutie.

Door al die techniek raakt men verwend. Ga eens een week terug op een 12″ iBook met een resolutie van 1024×768…

Bijdrager
    wouwout

de meeste dell-etjes hebben op een 15 inch laptop een resolutie van 1366 x 768 (jij: 1440 x 900)

Bijdrager
    Festen

In de prijsklasse waar de Macbook Pro in zit, is een resolutie zeker 1680 x 1050 verkrijgbaar, dus Apple heeft ruimte voor verbetering. Hoewel je goede ogen moet hebben om prettig met deze resolutie te werken.

http://www.bluelink.nl/new/products.nsf/docfind/art_NJ28WMH?opendocument

Bijdrager
    bugboy

Ik heb een Dell D830 met 1900 x 1280 resolutie gehad (15.4″), maar dat was toch echt te klein. Mijn huidige Dell D830 heeft een 1680×1050 resolutie (ook 15.4″) en dat vind ik perfect als je er veel mee werkt. Ik heb een MBP 15″ en die resolutie is aan de lage kant als je er lekker op wilt werken. Daarvoor heb ik nu een 24″ ACD aangeschaft en voor een beetje internetten op de bank is de standaard resolutie prima. De resolutie van de 13″ vind ik wel echt te laag om fatsoenlijk op te werken…

Bijdrager
    djkrikke

Grappig, heb vandaag nog met dezelfde gedachtenkronkel gezeten. Ik heb ook met een 1680×1050 gewerkt, en dat is inderdaad nog een stapje hoger en of prettiger.

Helaas “lijkt” het niet mogelijk om de resolutie te verhogen door het scherm te vervangen. Ik zeg lijkt, omdat het in principe een scherm is dat gemaakt wordt door een of andere fabrikant, en aangezien een scherm een scherm blijft, moet het vervangbaar zijn door iets anders. Dat de aansluitingen niet overeen komen kan ik inkomen, maar daar bestaat hoe dan ook een oplossing voor als een hobbyist aan het werk gaat :). Je gaat me niet vertellen dat de macbook pro schermen zoo uitzonderlijk anders zijn dat het met niets compatibel is of compatibel gemaakt kan worden.

Jammer genoeg heb ik zelf de kennis niet om dergelijke dingen te doen, en typ ik dit op een macbook pro die -zoals bij velen- nog onder garantie loopt, en waar ik dus niet mee wil klooien.

@Maikelw: Boeit niet dat we verwend raken door de techniek, daar gaat het niet over. Als de technologie er is, waarom zouden we die dan niet gebruiken?

Bijdrager
    spelbook

Ik ben laatst in de macme hier eens de 15″ en 17″ MBP’s gaan vergelijken. Wat me opviel was dat alles op de 15″ goed leesbaar is maar dat op de 17″ de letters al aardig klein worden. Daar moet je dus goede ogen voor hebben wil ik maar zeggen..

Bijdrager
    R-Flow
    ”wouwout”

de meeste dell-etjes hebben op een 15 inch laptop een resolutie van 1366 x 768 (jij: 1440 x 900)

Je betaalt dan ook een stukje meer voor een MacBook Pro…

Moderator
    unSOUND

Sommige machines laten het toe dat je een hogere resolutie kiest dan het scherm werkelijk is. Dit gaat echter ten koste van de beeldkwaliteit en leesbaarheid, dus eigenlijk is het puur een nutteloze gimmick. Qua werkelijke pixels staan de MacBooks behoorlijk hoog in de lijst. Meeste 17 inch laptops die ik zie zijn zelf nog 1440 x 900 terwijl mijn MacBook Pro 1920 x 1200 is…

Bijdrager
    podiki

De meeste merken die zakelijke laptops maken (dus in de prijsklasse van Apple laptops), bieden als keuzemogelijkheid 15″ schermen met een resolutie van 1920×1200. Ik heb ze bij IBM wel gezien en ik heb zelf een Dell en HP, allebei met 15″ op 1920×1200. Bevalt me prima, werk er dagelijks (te veel uren) mee.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.