13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    michel0567

Resolutie macbook is die hetzelfde als losse monitoren?

Hallo,

Ik heb een Macbook 13,3″. De Beeldschermresolutie staat op 1280×800. Nu is mijn vraag als je een losse breedbeeld monitor hebt, draaiend onder windows of MacOSX dat maakt me niet uit, is de resolutie dan ook 1280×800 of is dit een andere?

Alvast bedankt.

Gr. Michel

Bijdrager
    DeMaccer

Als die externe monitor hogere resolutie aankan, dan kan je de resolutie van de mac ook aanpassen voor de externe beeldscherm. De resolutie van je Macbook is en blijft hetzelfde.

Bijdrager
    DeMaccer

Als die externe monitor hogere resolutie aankan, dan kan je de resolutie van de mac ook aanpassen voor de externe beeldscherm. De resolutie van je Macbook is en blijft hetzelfde.

Bijdrager
    DeMaccer

Bijdrager
    DeMaccer

Bijdrager
    michel0567

Maar dit is niet wat ik bedoel. Misschien is mijn vraag een beetje onduidelijk. Op de Macbook heb je de resolutie 1280×800 en volgens mij op een widescreen los van mijn macbook. Dus niet draaien als externe monitor maar gewoon op een andere computer, volgens mij is de resolutie dan 1280×768 klopt dit?

Bijdrager
    Lazy B

Op de Macbook heb je de resolutie 1280×800 en volgens mij op een widescreen los van mijn macbook

Wie hier iets van snapt mag het zeggen.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”michel0567″

…Dus niet draaien als externe monitor maar gewoon op een andere computer, volgens mij is de resolutie dan 1280×768 klopt dit?

Het is meer dat IK deze zin niet snap. :wink:

Bijdrager
    elbo

volgens mij is de vraag of 1280 bij 800 een gebruikelijke resolutie is voor een breedbeeldmonitor (bijvoorbeeld in een laptop van dell of een scherm van acer)

een beetje bij andere leveranciers kijken leert dat 1280×800 veel voorkomt als laptopscherm

Bijdrager
    Ispank

of hij stelt gewoon even duidelijk zijn vraag, dan krijgt hij ook een duidelijk antwoord…

Bijdrager
    michel0567

Hahaha ik was er al bang voor. Elbo verwoord het goed is deze instelling echt speciaal voor laptopschermen of is de instelling 1280×800 ook voor niet laptop widescreen schermen?

Zo duidelijk genoeg hoop ik :lol:

Bijdrager
    Barney1985

Er is er in ieder geval 1tje die op 1280*800 draait.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”michel0567″

is de instelling 1280×800 ook voor niet laptop widescreen schermen?

Volgens mij hebben de meeste breedbeeldschermen een 10:16 verhouding voor hoogte:breedte — als je 800 pixels door 10 deelt en dan met 16 vermenigvuldigd kom je op 1280 pixels uit, dus de verhouding is in elk geval standaard. Daarmee wordt de kans al gelijk groter dat je ook andere schermen met zo’n resolutie kunt vinden.

Echter, zoals het salvo van DeMaccer ook al zegt, maakt de resolutie van de monitor niet zo uit, want de MacBook kan een externe monitor een andere resolutie geven dan de interne, zolang je ze als aparte beeldschermen gebruikt in plaats van op allebei hetzelfde te laten zien.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.