5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Janvw

resolutie beeldscherm niet in te stellen

Ik heb een Philips 273E , 27″ als tweede beeldscherm aangesloten op mijn macbookpro 15 inch (intel core 2 duo, 2,3 Ghz).

Het Philips beeldscherm laat alleen een resolutie toe van 1600 x 1200, 60 Hz.
    Hij is aangesloten met een verloopkabel van HDI -> VGA.

Ik kan bij de Beeldschermvoorkeuren ook kiezen voor hogere resoluties (tot 2304 x 1728, 60 Hz aan toe).
    Als ik daar op klik krijg ik alleen steeds de melding, dat hij alleen resolutie van 1920 x 1080 aankan. Deze staat echter NIET in het rijtje.

Aan Philips heb ik ook niets, die heeft alleen Windows-drivers bijgeleverd.

Ligt dat soms aan de kabel?

Bijdrager
    Tim95

Staat er toevallig 1080i of 1080p bij? probeer die dan eens.

Bijdrager
    Janvw

Nee, staat er niet bij

Ik merk dat hun wel op een hogere resolutie springt als ik de mbp dicht doe. Mogelijk heeft de grafische kaart te weinig kracht.

Bijdrager
    tarun

VGA is analoog. Dat betekent meestal lagere resoluties. Je kan het scherm beter digitaal (DVI-D of HDMI) aansluiten.

Bijdrager
    MichelSchreurs

@Tarun De resolutie mag geen probleem zijn. 1920×1200 is nooit een probleem voor VGA, erboven is soms een probleem maar dat zie je terug in kwaliteitsverlies. Ik heb zelf een Mid 2010 MacBook (met de Nvidia 320M) en die kan ook gewoon zowel het interne als externe scherm (1920×1080) aansturen, tegelijk, via de MDP –> VGA adapter.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.