3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ieperlingetje

resolutie aanpassen wanneer verbinding via vnc?

Ik heb zo een kleine netbook, en soms wil ik verbinding maken met mijn mac via vnc. Probleem is echter dat ik dan steeds moet scrollen om alles op het beeldscherm te zien. Vnc zelf kan natuurlijk de grootte van het beeldscherm niet aanpassen, daarom is mijn vraag: bestaat er een programma die de resolutie van je mac aanpast wanneer je via vnc verbining maakt ? ‘K heb gezocht via google en de zoekmachine van het forum, maar ‘k vond niet echt een oplossing.

Iemand een idee?

Bijdrager
    palahala

Een beetje VCN client kan zelf wel “schalen”, dus het beeld (dat te groot binnenkomt) verkleinen zodra het getoond wordt. Dan wordt het wel slechter leesbaar natuurlijk. Het voordeel is wel dat je nooit een scherm zult hebben waarbij de OK knop buiten beeld valt — Mac OS X klaagt als je de resolutie te laag wilt zetten omdat sommige software daar niet op rekent…

Misschien kun je ook iets met MarcoPolo maar ik denk het niet.

Bijdrager
    ieperlingetje

‘k denk dat ik inderdaad beter de vnc client het beeld laat schalen. Wanneer ik de resolutie aanpaste voor de netbook, was zelfs het voorkeurenpanel niet helemaal meer zichtbaar:P

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.