6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Peacefield-18

resolutie 4k externe monitor

Mijn vraag:

Ik ben in het bezit van een Apple macbook pro (model 2015)
    Nu heb ik recentelijk een externe monitor (27 inch 4k van Philips, 60 hrz) gekregen.

Als ik de monitor aansluit op mijn macbook en ik kies voor de resolutie 3850 x 2160 dan worden de letters wel heel erg klein.

Om de resolutie van de macbook te gebruiken (2560 x 1600) zou ik hem een stalling moeten gebruiken van 150%.

Hier zit hem dan ook het probleem.
    Als ik kies voor uitgebreid werkblad dan kan ik alleen bij de geschaalde optie kiezen voor 1920 x 1080 op
    30 hrz, of nog lager.

Ook als ik kies voor dupliceren dan kom ik niet uit op een resolutie van 3560 x 1600.

Tussen mijn monitor en MacBook Pro zit een display naar mini displaykabel. Was is dit een oudere kabel die nog maar 30hrz aankan.

Is er iemand die mij kan vertellen of dit ├╝berhaupt wel kan, en zo ja welke stappen ik moet nemen.

Groet,
    Richard

Bijdrager
    Max_G

Ik heb dezelfde opstelling.
    .
    De beste aansluiting is die je kunt gebruiken is de mini-display-naar-display-kabel, maar inderdaad wel een die genoeg capaciteit heeft, zoals deze. Daarmee komen alle resoluties op 60Hz.
    .
    Als je in je system prefs > display op ‘scaled’ klikt met de option-key ingedrukt, krijg je meer resoluties te zien. De fijnste vind ik 2560 x 1440.
    .

Je kunt ook het gratis Display Menu downloaden om resoluties te kiezen.

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb dezelfde MacBook en gebruik de HDMI poort om een UHD beamer aan te sturen.

Kan ik nu de schermresolutie op de Macbook aanpassen om de kleine teksten beter te lezen en toch de data naar de beamer op 2160 houden?

Met andere woorden, is de schermresolutie van de MacBook onafhankelijk van de projectie op de beamer?

Bijdrager
    Peacefield-18

@ Max_G

Thanx, ik ga er mee aan de slag:)

Bijdrager
    Max_G

<p class=”cite”>OMT-fan op 5 juni 2019 om 08:54</p>

(…) ┬áis de schermresolutie van de MacBook onafhankelijk van de projectie op de beamer? 

Misschien kan dat met zoiets als Resolutionator.

Bijdrager
    Max_G

Fout in post…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.