19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterReyntjens

reset van dock enz

hallo iedereen,

ik werk met osx en ik heb al voor de 2de keer meegemaakt dat men dock gereset is, nu komt er bij dat men mails en men dashboard ook gereset zijn!
    waar kan ik men vorige instellingen terugvinden?

grtz

Bijdrager
    WouterReyntjens

weet iemand raad?
    ik ben echt beetje aant stressen omdat al men mails enz wegzijn dus plz help mij

thx

Bijdrager
    jopie huizinga

hoe bedoel je ‘gereset’?

Bijdrager
    WouterReyntjens

men dock is gevuld met de normale icoontjes,
    als ik mail open moet ik de email wizard doen en als ik dasboard open staan er 3 widgets ipv 10 ofzo

das er gebeurt! weet iemand hoe ik ales terug zet?

grtz

Bijdrager
    Freek.

Heb je je usersmap (huisje) verplaatst? Of zie je dat de naam daarvan anders is dan eerst?

Bijdrager
    WouterReyntjens

men usermap is niet verplaatst! ik had enkel een vastloper met azureus! een harde reset gedaan en dan is het volledig mis gelopen!

Bijdrager
    Golfgast

Hier soms hetzelfde. Soms blijft de muziek haken en moet ik mn Mac Mini met de aan/uitknop uitzetten. Als ik daarna weer opstart heb ik (soms) weer de Dock zoals hij in de fabrieksinstellingen stond. Hoe kan ik dit voorkomen/de Dock backuppen zodat ik niet elke keer opnieuw alles erheen moet slepen? En waar heeft dit mee te maken. (Mac Mini 1,42ghz, 512mb, 80gb, CD, BT, AE (helemaal standaard, nog niks aan gesleuteld))

bvd

Golfgast

Moderator
    unSOUND

Het klinkt alsof je harde schijfruimte plotseling op was… wat goed mogelijk is aangezien je aan het downloaden was, en ook je download programma vast liep. Dan willen bepaalde zaken zoals voorkeuren nog wel eens verloren gaan bij het tekort aan schijfruimte…

Bijdrager
    WouterReyntjens

het rare is dat ik nog meer dan 50 gb over heb, dan klopt dit tog niet?

grtz

Moderator
    unSOUND

Het kan dan toch voorkomen. STEL dat je in Azureus voor 50 GB aan downloads start, wordt die 50 GB gelijk bezet, ook al is het nog niet gedownload. Start je dus meer aan downloads dan je schijf hebben kan, kan alles vast lopen.

Bijdrager
    WouterReyntjens

het was iets van een 14 gb, ik denk dat ik men osx eens ga herinstaleren, ik heb soms rare dingen bij osx voor, bvb soms duurt het ongelooflijk lang nadat ik men w8woord heb ingegeven, dat het balkje met inloggen erop komt, hoe kan dit?
    ik heb hem pas sinds december!

grtz

Moderator
    unSOUND

Toevallig geen defecte Ram module ?

Bijdrager
    WouterReyntjens

kheb kingston ram van 1gb in men laptop zitten, maar bij “mijn mac” geeft hij de volle 1,5 gb weer!
    hoe kan je weten dat je defecte ram hebt?

grtz

Moderator
    unSOUND

Je kunt de hardware test draaien die bij je Mac zit, maar die geeft geen 100% zekerheid…

Bijdrager
    WouterReyntjens

heb ik gedraaid, gaf geen enkel probleem! heb wel al eens iets raars meegemaakt, ik starte word op (stond wel het een en het ander open) en hij zie niet genoeg geheugen! kan dit een voorteken zijn?

grtz

Moderator
    unSOUND

Is het toevallig een PowerBook ? Dan heb je kans dat jij een van de gelukkigen bent met een Lower Ram-bank probleem… dat is een bekend probleem waarbij 1 van de 2 Ram-sloten uitvalt. Soms tijdelijk, soms volledig…

Bijdrager
    WouterReyntjens

is er daar iets aan te doen?

grtz

Moderator
    unSOUND

Nieuw moederbord…

Bijdrager
    WouterReyntjens

hij loopt nu wel ok, kheb hem geformateerd en ik heb filevault niet meer aangezet
    gaat echt een stuk sneller en heeft zo geen ambetante vastlopers!

grtz

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.