6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    de wouzer

reset firewire poort

m n firewire poort op mn macbook doet raar. Hierdoor heb ik problemen met mijn geluidskaart.
    volgens mij komt dit doordat mijn firewire kapot is (wakkelcontact). maar ik heb hem laatst bij de apple winkel laten controleren (ivm verzekering), en daarbij kwam naar voren dat hij het nog wel deed, maar dat hij gereset moest worden. Nu gebruik ik hem 2 minuten en doet hij het alweer niet. Ik wil hem dus resetten, maar kan niets vinden op google. Iemand hier die mij de toetsen combinatie kan geven?

Bijdrager
    Bor

T-N-D-W (terug naar de winkel)

Bijdrager
    de wouzer

ik ben bang dat ze daar zullen vragen: “heb jij je firewire nog gereset?” Dit wil ik voor zijn om dus thuis eerst n firewire te resetten, maar de vraag is: hoe?

Bijdrager
    Nietzman

Er is ‘no such thing’ als het resetten van een firewirepoort. Bedoelen ze niet de PRAM oid?

Bijdrager
    Dick de Roos

Als die Apple-winkel zo bijdehand is om te constateren dat er iets gereset moet worden, hadden ze dat meteen mogen doen van mij. Ik zou de MacBook even meenemen en deze winkel vragen alsnog de handeling uit te voeren.
    Zeg maar dat wij (toch niet de minsten) niet snappen wat ze bedoelen. :)

Moderator
    Poezenbeest

Een poort resetten???? Die mogen ze even gaan uitleggen en dan mag je dat hier posten…. heb er ook nog nooit van gehoord.

FW is een verlengde van de ATA- of IDEE-bus in de computer en is dus geïntegreerd in je moderbord en dus zou je misschien je moederbord moeten resteen? In dat geval zou je een herstart moeten maken, maar ik geloof dat je dat al wel gedaan hebt…

…misschien bedoelen ze wel een PMU-reset (o.i.d.)… iets met power management…. weet ik ook even het fijne niet van.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.