9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Frits

Reservekopie WhatsApp iCloud

Hi,

Er werd iedere dag automatisch een reservekopie gemaakt van mijn WhatsApp-gegevens. Dit ging altijd goed, tot vorige week.

Hoe lang ik ook wacht, verder dan 0% komt ‘ie niet.

Wi-Fi is prima en iCloud-opslag is beschikbaar.

iPhone (X met iOS 12.2) al herstart en de al bestaande gegevens van Whap’ uit iCloud verwijderd.

Heeft iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

De app verwijderen en opnieuw installeren is geen optie, want ik zou graag alle gegevens en berichten behouden.

Ik hoor graag. Groet Frits.

Bijdrager
    Baco66

Beste Frits,

Sorry, geen oplossing maar wel herkenning.

Ook bij mij sinds vorige week geen complete reservekopie maar gaat niet verder dan 6%.

Van alles geprobeerd, iCloud verwijderen en opnieuw backup draaien gaat goed totdat ik in WhatsApp check en daar blijft hij maar draaien.

Ben ook erg benieuwd naar de oplossing.

Mvg Tom

Bijdrager
    tarun

Werkt bij mij prima en snel. Heb je voldoende opslag in iCloud?

Bijdrager
    Baco66

Tatum,

Nog 20GB zal toch voldoende moeten zijn ?!?

Bijdrager
    tarun

Ja. Je hebt 2,2B nodig.

Bijdrager
    Frits

Dit is zowat het enige waar ik iCloud voor gebruik. IK heb nog 4 vd 5 GB over. Ik denk niet dat het daaraan ligt.

Misschien dat de nieuwe update van WhatsApp van vorige week in combinatie met de nieuwe iOS 12.2 problemen levert voor sommige gebruikers.

Ik hoop dat een nieuwe update dit probleem zal oplossen…

Bijdrager
    /dev/enschede

Even terzijde; WhatsApp verzend berichten encrypted en ze worden pas op de telefoon gedecodeerd. Maar ze worden ook ongecodeerd opgeslagen. En dus ook ongecodeerd gebackupt naar de cloud.

Bijdrager
    Frits

<p class=”cite”>/dev/enschede op 3 april 2019 om 10:49</p>
    Even terzijde; WhatsApp verzend berichten encrypted en ze worden pas op de telefoon gedecodeerd. Maar ze worden ook ongecodeerd opgeslagen. En dus ook ongecodeerd gebackupt naar de cloud.

Dat klopt inderdaad. Dat wordt ook vermeld in bovenstaande afbeelding.

Bijdrager
    Frits

Als er nog iCloud-experts zijn die een ideetje hebben, dan hoor ik dat graag! Nog altijd 0%…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.