6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsx

Reservekopie werkt niet

Ik kan opeens geen reservekopie meer maken. Ik krijg de volgende error: Time machine heeft geen reservekopie gemaakt omdat de reservekopieschijf eerder gecodeerd was maar nu niet meer.

Het vreemde is dat 1 mac die de schijf gebruikt er nog prima mee werkt, de andere geeft deze error. Beide werken op 10.13.6

Iemand een oplossing?

Moderator
    Night

Heb je in het verleden met FileVault liggen stoeien?

Bijdrager
    qazwsx

nope, ik heb mijn reservekopieen wel altijd ge encrypt, voor het geval die losse harde schijf kwijtraakt. en zomaar geeft 1 computer nu aan dat dat niet meer zo is en een andere gaat nog wel goed.

Bijdrager
    McPim

‘Unmount’ de backup schijf eens op je Mac, eventueel fysiek loskoppelen en sluit hem opnieuw aan. Indien nodig opnieuw selecteren als backup schijf in Time Machine en weer proberen. Als dat niet helpt zie dit draadje:

https://apple.stackexchange.com/questions/366301/how-to-fix-time-machine-claiming-not-being-encrypted-anymore

Kijk of er op de backup schijf een ‘.inProgress’ bestand aanwezig is en zo ja verwijder dat.

Moderator
    Night

Staan die encryption instellingen dan nog wel correct ingesteld? Soms kan Time Machine ook gewoon ‘van de wap’ geraakt zijn en rest je niets anders dan een frisse backup te maken en afscheid te nemen van de oude.

Bijdrager
    qazwsx

het is een timemachine air ding van apple (of hoe heten die kastjes). Dus unmounten lukt niet. Maak nu maar een nieuwe schijfkopie ernaast.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.