5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

Reservekopie voorbereiden duurt errrrrg lang

Maak op 2 verschillende schijven Time Machine backups. Nu ik weer een van de schijven er aan hang is hij al meer dan 3 uur bezig met voorbereiden van de kopie. Nooit eerder gemerkt. Is dat normaal en maar afwachten? Er is met 160Gb vrije ruimte lijkt mij genoeg vrij. Aangesloten dmv T3/usb c poort aan MacBook Pro.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik weet niet of je hier wat aan hebt: http://www.baligu.com/pondini/TM/Troubleshooting.html

Als ik problemen heb met TM vind ik daar meestal de oplossing (hoewel dat al lang geleden is).

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Misschien nog even dit: je kan ook in systeemvoorkeuren de disk eens verwijderen en terug toevoegen. Meestal verhelpt dat het probleem nog voor je naar andere oplossingen gaat zoeken.

Bijdrager
    nnsa

Hangt de Macbook aan 220V ?, gaat hij niet in slaap vallen ?, is de kopie encrypted ?

Gewoon door laten gaan, ja dit kan (zeeeeeeer) lang duren.

Bijdrager
    jebman

2x 5h gewacht gisteren. toen moest de laptop weer mee naar huis. Maar eens een restart gegeven na ruim een maand. De schijf voor de verandering eens aan de andere kant van de laptop ingeprikt. Vanmorgen was ie inderdaad klaar, had vannacht toch nog 4,5h nodig gehad.

De andere backup schijf had afgelopen weekend gewoon meteen gedraaid. Anyhow case closed, spontaan opgelost.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.