11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    dani64

reservekopie maken iTunes

Als ik een reservekopie maak via iTunes waar kan ik dan mijn contacten zien? Misschien dat iemand het weet?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    pruus

Gebruik je ook iCloud? Dan staan daar de adressen al in.

Bijdrager
    KarelWillem

Een reservekopie van je iPhone neem ik aan?

Dan sta je in de verkeerde rubriek met je bericht.

Moderator
    Night

Het gaat er TS om of in iTunes ook de contactgegevens in de backup worden opgenomen. (En iTunes is bij mijn weten nog steeds een Apple MacOS app)

Bijdrager
    dani64

Bedankt voor de reacties. Het gaat inderdaad om een iPhone. Ik gebruik geen iCloud.

Misschien dat ik het over het hoofd heb gezien… kan ik ergens in iTunes aangeven dat ook mijn contacten worden opgenomen in de backup?

Bijdrager
    KarelWillem

Je contacten worden altijd meegenomen in een iTunes reservekopie.

http://www.iculture.nl/tips/inhoud-itunes-backup-iphone-ipad-ipod-touch/

Bij het maken van een back-up via iTunes wordt een reservekopie gemaakt van je muziek, applicaties, contactpersonen, agenda, ringtones, podcasts, video’s, instellingen, bookmarks en andere content.

Dat kan je niet zien in iTunes.

Je backup staat hier:
    Gebruiker/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

Bijdrager
    GoeieDag

Ik denk dat TS niet helemaal goed op het netvlies heeft wat een backup is. In ieder geval niet iets waar je zaken zelf in moet gaan regelen.
    Maar als het goed is staan de contacten dus ook in het programma Contacten op de Mac waar die iTunes op staat.

Bijdrager
    dani64

Ik zal kijken of ik ze nu wel kan terugvinden…

Bijdrager
    dani64

Ik heb de backup teruggevonden in de map Gebruiker/Library/Application Support/MobileSync/Backup/

Welk programma heb ik hiervoor nodig om het te openen zodat het leesbaar is?

Bijdrager
    KarelWillem

Wat wil je er precies mee? Een backup is niet bedoeld om ergens in te ‘openen’ natuurlijk.

Het is wat het is, een backup. Gemaakt met het programma, wat er ook voor zorgt dat die backup weer terug komt op je device als er wat mis is, of als je start met een nieuw device. iTunes is hier dus de ‘bemiddelaar’.

Maar openen en leesbaar maken is niet iets wat je doet bij een backup.

De onderdelen die in je backup staan vindt je gewoon her en der op je Mac en je iPhone/iPad terug. In Agenda, Contacten, iTunes, etc.

Bijdrager
    dani64

Ik wilde mijn contacten openen op mijn Macbook om te kijken of alles wel goed was gegaan nadat ik een reservekopie had gemaakt. Ik begrijp wat je zegt, bedankt voor de reactie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.