8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MenAdigipro

Reservekopie kan niet worden gekopieerd

Hallo allen,

Mijn externe TimeMachine harde schijf maakt rare geluiden en ik vrees dat hij binnenkort de geest geeft. Daarom heb ik een nieuwe externe usb HD gekocht, aangesloten en geformatteerd (uitgebreid en journaled). Hij werkt prima.

Nu wil ik de gegevens die op de TimeMachine HD staan kopiëren naar de nieuwe HD om die vervolgens de taak over te laten nemen. Daar gaat het fout. De volgende melding is te zien: “De reservekopie kan niet worden gekopieerd, omdat eigendom niet is ingeschakeld op het reservekopievolume.”

In het infovenster van de nieuwe HD is “Negeer eigendomsrechten op dit volume” aangevinkt, maar dat helpt niet. De supportpagina’s van Apple hebben mij ook niet verder gebracht evenals enkele “oplossingen” na Googlen.

Ik ben de enige gebruiker op deze Mac.

Iemand een oplossing?

(iMac 24″, 3.06 Ghz, OS X 10.6.6)

Bijdrager
    1984

Gewoon die nieuwe schijf aan sluiten en Time Machine een back up laten maken, dan heb je je een kopie zoals de laatste op je andere schijf

Bijdrager
    Oppie

Nee 1984, dan mis je de ‘terug in tijd’ mogelijkheid.

MenAdigipro : lees hier: http://support.apple.com/kb/HT1427
    De alinea ‘Mac OS X v10.6: How to transfer your backups from your current hard drive to a new hard drive‘.

Bijdrager
    1984

Oppie, dat schijfje wat hij nu gebruikt kan hij voorlopig nog gebruiken voor terug in de tijd (indien nodig) daarnaast is de eerste backup is de meest volledige.

Bijdrager
    Oppie

Elke backup is een volledige backup! (Ook al zijn het hardlinks.)

En ja, dat kan, maar dan kan TS de schijf niet flexibel voor andere doeleinden inzetten, of bv formatteren.

Bijdrager
    Pieterr
    Oppie op 07 januari 2011

Elke backup is een volledige backup! (Ook al zijn het hardlinks.).

Correct. Het blijft een moeilijk te vatten concept. Het idee dat alleen de eerste TM backup (bijna) alle bestanden bevat kom je vaker tegen bij mensen.

Bijdrager
    MenAdigipro

Dank voor jullie reacties.

Ik heb besloten om een nieuwe start te maken met TM op de nieuwe externe HD.

@Oppie: Het is dus toch mogelijk via de daar beschreven weg.

Bijdrager
    Oppie

Inderdaad, ik was er toevallig gisteren ook mee bezig, en dan van een ‘oude’ Time Capsule naar een nieuwe TC (staat in een alinea verder genoemd). Kost ff wat tijd (backup van drie Mac’s), maar het werkt prima.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.