5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    MacAanZee

Reservekopie iPhone maken lukt niet

Ik heb de nieuwe iPhone 7 Plus besteld en mijn oude iPhone 6 Plus krijgt een nieuwe eigenaar. Ik wil daarom een volledige reservekopie maken, via iTunes met een kabel, maar dat lukt me niet. Op een gegeven moment krijg ik de mededeling:
    “Het kopiëren naar de schijf Macintosh HD is mislukt – er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-54)

Dan blijft hij eindeloos draaien bij de handeling ‘wachten op onderdelen om te downloaden’. Ik heb geen idee wat er fout gaat en wat ik kan doen, maar moet ‘m voor vrijdag leeg hebben.
    Wie weet wat ik kan doen?

Bijdrager
    Shmoo

Heb je Find my iPhone uitgeschakeld en back-uppen in iCloud moet je volgens mij ook uitschakelen wanneer je via iTunes een back-up gaat maken.

Bijdrager
    Hyrax

@shmoo hoeft niet, iTunes moet dat gewoon kunnen overrullen. FMI hoeft ook niet uit.

Misschien dat dit het oplost?

https://discussions.apple.com/thread/6331899?tstart=0

Bijdrager
    MacAanZee

@shmoo: Back-up in iCloud staat niet aan. Je kunt in iTunes óf dat selecteren óf reservekopie naar de HD op m’n MacBook. Find My iPhone heeft er niet mee te maken, omdat ik ‘gewoon’ een reservekopie voor mezelf wil maken van alles wat op mijn iPhone staat.
    Daarna wil ik pas – als mijn nieuwe iPhone binnen is – mijn oude iPhone wissen. Dan moet FMI en een paar andere dingen uit staan.

Bijdrager
    MacAanZee

@hyrax: de forumvraag van de link die je geplaatst hebt, helpt niet. Weliswaar begint het met – onder andere – dezelfde dezelfde error, maar daarna volgt een heel warrig verhaal over Photos en Windows 7.

Intussen heb ik ook geprobeerd op een iMac een reservekopie te maken. Daar staat geen muziek etc op; die haal ik altijd van mijn MacBook Pro.
    De reservekopie is op de iMac wel gelukt (El Capitan), maar bestaat uit 4 stappen, terwijl hij bij mijn MacBook uit 6 stappen bestond. Dat snap ik niet.
    Overigens: mijn MacBook heeft nog Mavericks. Vanwege veel problemen met iPhotos > Photos bij anderen had ik mijn MacBook nog niet geüpdatet.

In elk geval heb ik wél de foto’s allemaal kunnen downloaden op de externe HD waar de foto’s opstaan (nog in iPhoto).

Ik weet niet hoe ik kan controleren of de reservekopie op de iMac volledig is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.