9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

reserve kopie iPhone mislukt

Wil iOS upgraden. Telkens bij het begin als de reservekopie wordt gemaakt, via kabeltje, komt kort na begin de melding dat de reservekopie niet kan worden gemaakt om de iPhone is losgeppeld. Wat natuurlijk niet het geval is. Wifi sync uitgezet. Herstart van iTunes biedt geen soelaas, herstart van iPhone

Bijdrager
    McPim

Ander kabeltje geprobeerd?

Bijdrager
    jebman

nieuwe kabel op andere poort. Gek, gisteren gewoon nog een backup gedraaid via wifi. En via zelfde kabeltje 2 iPads wel kunnen updaten

Bijdrager
    McPim

Ik ga ervan uit dat het een originele Apple kabel is? Neppers laden soms wel, maar synchroniseren niet (EDIT: zie nu je laatste zin, duidelijk). Heb je de iPhone connector op stofjes gecontroleerd (tandenstoker)? Deze foutmelding heeft vrijwel altijd met de fysieke verbinding te maken. Dat een WiFi backup wel werkt maakt de kabel/connector juist waarschijnlijker als oorzaak.

iOS updaten kan ook zonder kabel natuurlijk..

Bijdrager
    jebman

geeft later eerst nog wel eens een herstart van het hele systeem, doet soms ook wonderen. En dan maar de update van 14.2 naar 14.3 doen want apple zegt dat je alles moet updaten als je issues hebt… maar ja, de iPads hadden geen update van de mac nodig.

Over the Air update is toch minder compleet en kost meer ruimte etc?

zal ook nog eens naar de stofjes kijken

Bijdrager
    McPim

jebman op 28 januari 2019 om 16:08
    Over the Air update is toch minder compleet en kost meer ruimte etc?

Niet dat ik weet, een update is een update.. Er zijn geen ‘minder complete’ iOS updates. Een herstart is altijd een goed idee!

Bijdrager
    jebman

Raar, ook bij een sync over wifi wordt in stap 2 of 3 van de reservekopie proces afgebroken ivm verbroken verbinding, de iPhone is opnieuw ingesteld.

Bijdrager
    McPim

Dat is dan nieuwe info, eerder lukte dat wel zei je. Dan zou ik dit eens lezen, vooral in het tweede deel de tip ‘We likely need to remove (or move) the existing backup’.

Maar nogmaals: een hoop gedoe terwijl je al een backup hebt via WiFi sync, je ook nog een iCloud backup zou kunnen maken en gewoon iOS kunt updaten via WiFi 😉.

Bijdrager
    jebman

moet gewoon werken en dat doet het nu niet via wifi nog via kabeltje. En weet dus ook niet of ik in de toekomst wel kan backup op de manier zoals ik wil en wil al helemaal niet dat update mislukt door een storing.

Enfin ondertussen kennis genomen van de website die je heb gevonden. Hartelijk dank, precies mijn issue.

Heb een succesvolle reservekopie kunnen maken na het verwijderen van mijn eerdere kopie. Alleen verplaatsen naar een andere map werkte niet, via instellingen in iTunes de backup verwijderen wel. Ondertussen ook de naam van de iPhone gewijzigd wat misschien ook heeft bijgedragen aan het succes.

Update is geslaagd. Staat een goede backup op de iMac.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.