6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim Hupkes

Reply adres @me.com wil ik niet! Automatisch ingesteld

Hallo,

ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen, intussen is het superergerlijk omdat ik op mijn iCloud emailadres dagelijks ranzige emails binnenkrijg. Die spam kan ik op m’n iphone niet eens in een spammap zetten, want die is niet zichtbaar op de iphone (…)

Als ik een mail verstuur vanaf mijn gmail adres (eigenlijk het enige dat ik gebruik), staat er bij afzendadres mijn @me.com adres bij. Dit wil ik niet. Ik heb geprobeerd het aan te passen, maar dat gaat niet. Ik moet nu elke keer met de hand dit adres aanpassen… Weet iemand hier een oplossing voor?

Ook wil ik eigenlijk van mijn iCloud adres af. Ik heb er geen zier aan, ik krijg er alleen die walgelijke spammailtjes op binnen en soms een reply die ik sowieso liever op m’n gmail adres heb.

Alvast bedankt voor wie de oplossing(en) weet!!!:-)

Bijdrager
    tarun

Dat iCloud-account is een kwestie van uit je Mail gooien. Gewoon het account op niet-actief zetten dus.

In Gmail gebruik ik een Gmailadres. Dat is tevens de reply. Is dat bij jou niet hetzelfde?

Bijdrager
    Buzz

Hoe simpel kan het zijn: Settings->Mail, Contacts, Calendar->iCloud->Mail uitschakelen. Of nog sneller: Settings->iCloud->Mail uitschakelen.

Lees ook dit eens: http://support.apple.com/kb/TS4019?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    dutch_garfield

instellen van je standard email account is ook misschien een oplossing ?
    Settings->Mail, Contacts, Calendar –> Standaardaccount (en dan Gmail instellen natuurlijk)

Moderator
    Mac Daddy

Je had, eerlijk gezeg, in eerste instantie geen mailadres hoeven aanmaken. Maar dat is achteraf gepraat.
    Gewoon niet meer gebruiken dat mailadres.

Bijdrager
    JJmac

Is het dus niet mogelijk om je primair me.com adres te verwijderen? in de iCloud.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.