8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iFlorens

Reparatie iPhone 3G

Hee,

ik ben misschien van plan mijn iPhone 3G op te laten halen voor verzekering, omdat er een haarscheurtje bij oplader ingang zit, de oplader niet meer perfect past (waardoor hij als ik hem in de oplader stop de eerste minuut allemaal van die geluidjes maakt) en er allemaal vuiltjes, waarvan 1 haartje onder het scherm zitten. Vuil is niet erg storend maar haartje wel. Verder nog wat andere krasjes maar dat doet er niet toe. Nou ga ik hem dus waarschijnlijk op laten halen. Nu is mijn vraag: Wat voor soort leentoestel kan ik verwachten en vooral: Stel dat hij vervangen word, kan ik dan nog wel een 3G terugkrijgen, aangezien ik aanneem dat die niet meer worden gemaakt?

Alvast bedankt!

Florens

Bijdrager
    Hansi2124

Wat zegt het bedrijf waardoor je het wilt laten repareren?

Bijdrager
    iFlorens

Daar ben ik dat van de 3G aan vergeten te vragen, en over vervangend leentoestel zeiden ze alleen dat hij simpel is

Bijdrager
    Chorro

Verwacht helemaal niks van een leentoestel, je mag blij zijn als je een Nokia krijgt die ook nog wat zakelijke functies aan boord heeft. Zijn meestal toestellen met nog maar net een camera erin.

Verder wordt een iPhone 3G vaak vervangen door een refurbished model, dat is een iPhone die defect was maar met een defect wat te repareren was. Dit is dan ook gedaan en het toestel hoort dan ook volledig te werken.

Het hoeft niet zo te zijn, een schoonmaakklus hoeft niet moeilijk te zijn en is ook niet heel kostbaar (er hoeft immers geen enkel onderdeel vervangen te worden). Haarscheurtjes komen bij de 3G en 3GS met regelmaat voor, dus de kans dat ze een achterkant op voorraad hebben wordt een stuk groter. Dan schroeven ze er gewoon een nieuwe achterkant op.

Je probleem van het opladen kan net zo goed ook aan de kabel liggen, als daar een klein breukje in zit dan geeft hij ook afentoe contact.

Bijdrager
    makasa

je krijgt een standaard toestel te leen. Ik heb een eenvoudige Nokia gehad. Hou rekening dat het toestel 3 of meer weken weg is.

Ophalen gaat snel. Binnen 4 uur na bellen komen ze langs. Bij mij binnen een uur.

Bijdrager
    iFlorens

oooh oke, bedankt. Ik denk dat het een klein beetje aan kabel ligt, maar niet helemaal, mn nieuwe ipad oplader past er namelijk ook niet meer helemaal goed in. Naja ik zie wel, ik verwacht eigenlijk ook niet dat ik een nieuw toestel krijg, zo extreem is hij nou ook weer niet

@masaka Ze zei dat hij wss 4 weken weg was en idd binnen 4 uur opgehaald. Hoe kwam die van jou terug?

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb mijn iPhone 3Gs net deze week op laten halen door Pro Assist vanwege precies dezelfde reden. Een scheurtje dat aan de achterkant begon bij de opladeringang en steeds groter werd. Nu zo’n anderhalve centimeter. Nog geen stof of haartjes. Leentoestel is bij mij een vreselijke prehistorische Nokia E52 waar ik niks mee kan. Alleen bellen. Je kunt er officieel mee internetten etc, maar het is drie keer niks als je een iPhone gewend bent. Dat wordt dus 4-6 weken volledig afkicken van gratis smssen via WhatsApp, Agendagebruik, Adresboek, email lezen, krantje lezen, gratis bellen met Viber, chatten via allerlei programmaatjes. Afijn jullie weten het, maar je beseft pas wat je mist als je ‘m tijdelijk kwijt bent. Vorig jaar zat de achterkant een paar millimeter los en kreeg ik toch een volledig refurbished iPhone 3Gs. Je krijgt altijd het zelfde model. En refurbished wil zeggen (voor degenen die dat nog niet weten) dat hij aan de binnenkant ergens gerepareerd is, maar aan de buitenkant volledig nieuw is zonder één krasje. Gewoon nieuwe iPhone dus eigenlijk.
    Ik weet niet of er soms ook alleen gerepareerd wordt. Ik heb alle keren dat iPod of iPhone gerepareerd werd (in garantie of vanwege verzekering) steeds een ‘nieuwe’ refurbished gehad. En dat is in totaal een keer of vijf gebeurd. Wat veel mensen niet weten is dat je ook bij batterijvervanging een ‘nieuwe’ refurbished krijgt, ik geloof voor € 60. Dat was bij de iPod zo en ik denk bij de iPhone ook.. Ben je meteen van de krasjes af voor dat bedrag!

Bijdrager
    iFlorens

Oke, bedankt! Ik denk dat het afkicken wel lukt, ik doe er af en toe een spelletje op maar voor de rest gebruik ik meestal m’n iPad, het grootste probleem word denkik het sms’en, heb nooit met zulke knopjes kunnen sms’en.

Trouwens, je moet je simkaart wel overzetten naar dat leentoestel, toch? En ik neem aan dat je abbo dan hetzelfde blijft qua internetten enzo? En met de verzekering is het toch gratis?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.