5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rolf

repeating events in iCal – ongeveer 160 keer !!!

Heb repeating events gemaakt in iCal (wekelijkse hockeytrainingen van de kinderen). En die staan keurig in iCal, maar ongeveer 120 tot 160 keer in MobileMe. Elke dag dat er iemand op training is, staan er ongeveer 120 tot 160 events…..per dag per tijdstip dus. Me.com duurt dus een eeuwigheid om op te starten, op mijn iPhone start iCal haast niet eens meer op vanwege de berg rotzooi….
    Als ik de sync reset, en MobileMe schoonveeg met verse gegevens vanuit iCal, staan er……. wederom 120 tot 160 events per tijdstip per dag.

Wat is hier aan de hand ?????

(Nou weet ik weer waarom ik Entourage gebruikte ipv iCal….)

Bijdrager
    palahala

Ik heb geen idee, maar kwam zonet toevallig 10.5: Edit multiple events at once in iCal tegen. Misschien kun je daar iets mee om de dingen te veranderen in iCal — als je ooit ontdekt wát je dan precies moet veranderen…

Bijdrager
    Rolf

Opgelost, maar vraag niet hoe….

verklaring voor die duizenden events in iCal heb ik nog steeds niet, behalve dat de iCal in mijn iPhone misschien de schuldige is. Heb talloze keren gereset, maar niets werkte. Dit is wat uiteindelijk de oplossing bracht (en hopelijk blijft dat nu zo).
    1. backup maken van iCal; nieuwe lege kalender maken, en de rest allemaal wegggooien
    2. syncen met MobileMe. Zorgen dat deze leeg is.
    3. syncen met iPhone; werkte niet. Mijn gehele MobileMe account (was nog .Mac) gedeleet.
    4. iCal restoren
    5. syncen met MobileMe
    6. nieuwe .Me account aanmaken op iPhone, en deze syncen.

NU lijkt alles er maar gewoon 1 keer in te staan. Maar da’s genoeg nietwaar.

Bijdrager
    remixed

Voor zover ik weet synct entourage (via de iphone) alleen via ical, omdat itunes niet direct met entourage kan syncen. Dus hoe zou je het dan met entourage normaal doen?

Verder… Syncen in mac, voor zover ik zelf heb ondernomen, is echt een groot DRAMA. Dubbele afspraken waar geen regelmaat in zit etc…

Bijdrager
    dull

Ik had juist hetzelfde probleem: de reactie van de support na zo’n 20 mails:
    werkagenda is te zwaar (3,6MB na beperken van repeating events) dus wis die maar;-)
    Nu na verschillende keren alles reset etc en wat ingrepen werkt het redelijk
    maar blijkbaar ligt het probleem tussen ipod en mobileme
    dus nu doe ik eerst syncen met kabel tussen ipod en mac en daarna syncen tussen mobile me en mac
    allemaal wat omslachtig
    en ik heb ook ipv 1 grote ‘werk’agenda 10 kleine agenda’s gemaakt (9-10, 10-11 etc)
    Nu blijft er nog 1 probleem nl dat andere mensen gewoon via internet niet kunnen inloggen in mijn agenda,
    dus niet syncen maar gewoon inloggen en iets aanpassen…
    sorry maar mobileme is voor mij weggesmeten geld:-(

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.