14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    John Allijn

Repareren power adapter van een witte iBook

De stroom adapter van mijn ibook vertoont een beetje kuren. Daar waar het dunne kabeltje mijn adapter ingaat zit een kabelbreuk waardoor de ibook vaak niet oplaadt.
    Op zich moet dit makkelijk te repareren zijn. Als die adapter maar open kon:(

Weet iemand hoe je de adapter (zonder moker) open kan maken?

Bijdrager
    rrrichie

De twee helften zitten op elkaar gelijmd.

Het beste is om een plamuurmes (en wat duurdere, die zijn wat dunner) tussen de gleuf te zetten en te wrikken en dat alle kanten, dan knakt hij wel open.

Ze zijn niet gemaakt om open te maken, dus het plastic zal hier en daar wel scheuren als je pech hebt, maar je kan hem dan maken en weer dicht lijmen.

Bijdrager
    John Allijn

OK, jammer: ik hoopte op een intelligent klemmetje of ander handigheidje.
    tnx!
    John.

Bijdrager
    apple freak

Kan je er niet net bij om hem door te knippen en dan de kabelbreuk eruit halen??

Bijdrager
    Van Cot

nitro lijmoplosser.

Als je daarmee de lijm niet loskrijgt moet apple superlijm gaan produceren in plaats van computers.

Ik heb hier heel sterke professionele lijm staan (die waar ze bijvoorbeeld grote modelbouwprojecten mee maken zoals auto’s waar je kan gaan opstaan en ermee rijden), ik heb er ooit eens voor een test een kader van een ouder fiets mee doorgeslepen en terug aaneengeplakt, en dat ging, ik kon er zelfs mee rijden (ik zeg nu niet dat je ermee van borduurs kunt springen), en een beetje van deze lijmoplosser erop en alles was direct terug weg.

Bijdrager
    John Allijn

nee, die kabelbreuk zit echt op het randje waar de kabel uit het kastje komt. het is wat dat betreft ook niet echt een beste contructie. hetzelfde heb ik namelijk ook al een keer gehad met een pro-mouse. dat is blijkbaar best een zwakke plek…

Bijdrager
    John Allijn

Nitro Lijmoplosser? waar kan je dat halen?

Bijdrager
    didotcicero

Bespraak je een hoop ellende en bestel een nieuwe.

In tegenstelling tot bijv. een Airport Express is een voeding niet te openen. Ook niet met grof geweld, zo heb ik begrepen van een kennis van mij met hetzelfde probleem.

Ik meen me te herinneren dat-ie helemaal volgelijmd is, maar zeker weten doe ik het niet. Hoe dan ook: het kwam er in ieder geval op neer dat hij z’n voeding gemold had en daarna nog geen stap verder was omdat-ie nog steeds niet bij de draden etc. kon.

Bijdrager
    John Allijn
    ”didotcicero”

In tegenstelling tot bijv. een Airport Express is een voeding niet te openen. Ook niet met grof geweld, zo heb ik begrepen van een kennis van mij met hetzelfde probleem.

Ik meen me te herinneren dat-ie helemaal volgelijmd is, maar zeker weten doe ik het niet. Hoe dan ook: het kwam er in ieder geval op neer dat hij z’n voeding gemold had en daarna nog geen stap verder was omdat-ie nog steeds niet bij de draden etc. kon.

je hebt ook wel gelijk, maar ik vind het zo zonde om een verder prima ding weg te doen. Bovendien is het wel leuk om te zien hoe dat spul nu in elkaar zit:)

Bijdrager
    janvanes

Ik had een tijdje terug hetzelfde probleem.
    Ik heb toen een tweedehands “nieuwe” besteld. Een bedrijf in de VS biedt ze via eBay (en misschien ook wel rechtstreeks) aan voor een aantrekkelijke prijs: inclusief verzendkosten betaalde ik $ 43,– (toen € 33,67)
    Je krijgt er wel een Amerikaans snoertje (met platte pennetjes) bij, maar zolang je je eigen Europese snoertje bewaard hebt is dat geen probleem. Levertijd: ongeveer 1 week.
    Zoals gezegd: dit is tweedehands spul, dus niet nieuw.

Bijdrager
    John Allijn

Dit is helemaal geweldig! Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    KarelWillem

Nog ‘geweldigerder’ is de poweradapter van MacAlly.

Heb je een hele nieuwe, en kost 36 euro:
    http://www.macally-europe.com/productpage.php?product=433

Bijdrager
    rrrichie
    ”didotcicero”

Hij kan wel open en er zit inderdaad veel “lijm” in, dat is om de hoogspanningsgedeelten heen, anders gaat ie zo piepen. Maar ja kan wel bij de draden, er van uit gaande dat de persoon die hem in elkaar heeft gezet zich niet uitgeleefd heeft, dan kan natuurlijk ook:-)

Ik heb al wel een aantal opengemaakt, gewoon om ff te kijken natuurlijk.

Bijdrager
    John Allijn

Bedanbkt voor de tips!
    Ik ga de adapter openmaken: gewoon nieuwsgierig, maar bestel ook meteen de macally. Ik heb namelijk van de week ook een Pro muis opengemaakt en helemaal goed komt dat ook niet meer:)
    Thanks again!
    Groet,
    John

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.