9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    a

    Reparatietijd kort houden

    Beste lezers,

    Ik ben al twee en een half jaar erg blij met mijn MacBook Pro. Nog nooit een probleem gehad, tot begin deze week. Sinds maandag heb ik een storing in mijn beeldscherm, zodra ik de laptop aan zet, of uit de slaap modus haal, zit er in de linker helft van het scherm een balk met storing in het scherm van ongeveer 5 cm. breed. Zodra ik de rechter punt van het scherm lichtjes naar me toe trek, en de linker punt licht naar achteren druk verdwijnt de storing direct en lijkt alles normaal.

    Ik ben even langs verschillende Appel verkoop punten geweest en het advies is standaard: “Beeldscherm vervangen, buiten garantie, 600 à 700 euro”. De kosten zijn redelijk hoog, maar dat valt nog te overzien. Waar ik mee zit is de tijd die het kost het scherm te vervangen. Dit gaat zo’n 2 tot 4 weken duren!

    Nu kan ik vanwege studie en werk niet een maand zonder Laptop. Enkele dagen is te doen, maar mogelijk 4 weken niet. De iAm Store Rotterdam liet me weten wellicht 1 a 2 weken nodig te hebben, maar dat lag een beetje aan de drukte op het moment van reparatie.

    Nu bestaat er ook nog een service “MacBookSchermreparatie.nl” in Leeuwarden. Zij beloven een officieel scherm van Apple zelf, binnen een uur geplaatst voor maximaal driehonderd euro. Ook zit er na de reparatie weer een jaar garantie op het scherm. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Is er iemand die hier mee ervaring heeft?

    Ook heb ik bij verschillende Apple verkooppunten gevraagd naar een vervangende laptop voor de reparatietijd. Dit schijnt echter geen mogelijkheid te zijn.

    Is er iemand met tips om de reparatietijd zo kort mogelijk te houden? Bij voorbaat dank voor eventuele reacties!

    Bijdrager
    Nitewurks

    Probeer morgen LJS in Den Haag even. Hebben ook vervangende MB, wel tegen betaling natuurlijk.

    Bijdrager
    fatboysmart

    Lijkt me een handig iemand die het gewoon vanaf zijn zolderkamertje doet, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het slecht gerepareerd wordt. Weet je wel zeker dat het het beeldscherm is, en niet de kabelverbinding met het scherm? Volgens mij gaan die wel eens kapot door het vaak open en dicht doen van de klep.

    Ik zou er gewoon een ‘dagje leeuwarden’ van maken. Volgens zijn site werkt hij 7 dagen per week.

    Bijdrager

    Misschien kun je een laptop huren bij http://www.prowarehouse.nl
    Maar waarom haal je als je zoveel geld moet uitgeven geen nieuwe. De oude kun je nog verkopen. Dan hoef je niet te wachten.

    Bijdrager
    SunKeeper

    Als het probleem weggaat als je het scherm buigt, weet ik niet of het wel je scherm is.

    Het zou zonde zijn als je straks een nieuw scherm hebt, maar het probleem is niet weg.

    Maakt het ook verschil hoe de positie van het scherm is? (dus verder open of dicht)

    Bijdrager
    a

    Bedankt voor de reacties!
    MacBookSchermreparatie.nl lijkt me inderdaad iemand die het vanaf zijn zolderkamertje doet. Ik heb een klant van ze gemaild en die blijkt redelijk tevreden te zijn met de vervanging van het scherm van zijn MacBook. Binnen een uurtje had hij een nieuw scherm op zijn MacBook.

    Bij de iAm Shop in Rotterdam vertelde de monteur me dat dit echt een defect in het scherm was. Ik heb hem nog gevraagd of het wellicht de videokaart kon zijn, maar dat was niet het geval volgens hem. Hij had die dag nog een MacBook Pro met het zelfde probleem binnen gekregen, daar hebben ze ook het scherm van vervangen. Indien het een slechte kabelverbinding was, dan moest hij toch het gehele LCD vervangen, gezien dat niet apart te repareren was.

    Dat ik niet helemaal zeker ben van het feit of het nu aan het scherm ligt of niet, is misschien ook waarom ik wat huiverig ben om ‘even een dagje Leeuwarden’ te doen. Dat is namelijk puur het vervangen van een scherm. Wellicht dat ik in ieder geval even naar LJS in Den Haag ga voor de zekerheid. Even kijken wat zij er van zeggen.

    Bijdrager
    Lala

    Ik heb door tips op forums ook een afspraak gemaakt bij macbookschermreparatie.nl omdat ik dacht dat het goedkoop en makkelijk zou zijn. Dus niet… Het is niet echt serieus. Als je scherm kapot is, ga liever naar een echt bedrijf dat tenminste waar voor je geld geeft. Ik had een afspraak bij macbookschermreparatie.nl gemaakt, een paar week van tevoren. Kreeg netjes mail terug dat ik minstens 24 uur van te voren moest cancellen als ik dat wou omdat er anders een boete van 25 euro werd ingediend. Ben ik speciaal helemaal naar Leeuwarden gereisd, minstens 26 euro aan treinkaartje. Sta ik daar voor de deur van een gewoon woonhuis, is er niemand thuis dus ik bel. Blijkt dat hij me 2 uur voor de afspraak een mail heeft verstuurd met dat het helaas niet door kon gaan. Maar aangezien ik meer dan 2 uur reistijd had heb ik die mail nooit gezien. Hij zou de reiskosten en dat soort dingen wel vergoeden. Heb tot de dag van vandaag nog niks van hem gehoord, meerder emails gestuurd, via de site en via prive, maar ik word totaal genegeerd. Het klinkt allemaal goed en aardig,, maar het is allemaal bullshit. Dat is mijn beleving in elk geval. Als je in de buurt woont kan je de kans nemen maar ik zou niet helemaal daarheen reizen alleen voor de reparatie..

    Bijdrager
    Siemon

    Ik ben ook terecht gekomen bij MacBookSchermreparatie.nl via dit forum. Afspraak was binnen een 2 dagen al mogelijk. Ik heb 250 euro betaald voor het beeldscherm vervangen van mijn Unibody Macbook 13″. Zeer te spreken over het resultaat. Het is idd aan huis bij hun,dus geen bedrijfspand. Maar dat maakt niet uit, vriendelijke jongeman daar. En zoveel geld bespaard.

    Helemaal tegenstrijdig met het bovenstaande bericht. Ach, er is bij elk bedrijf wel eens iets mis gegaan..misschien een miscommunicatie lala?

    Inactief
    Anoniem

    Ligt het aan mij, of doet die hele website van die schermreparatie het niet.
    Ik moet je ook zeggen als je even googled kom je niet veel positieve reactie tegen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.