14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    mulderd

Reparatie / Verbouw iMac

Het is dan eindelijk zo ver. Mijn iMac is ingestort. Na jaren trouwe dienst en zoveel mogelijk vermijden van nieuwe installaties heeft hij dan toch er mee besloten op te houden. Het is een mooie iMac uit 2011, die de laatste maanden behoorlijk last had van ‘hickups’. Het balletje draaide per minuut zo’n 30 seconden. Ik dacht dat het aan de update van Microsoft Office lag, maar later bleek dat bij bijna elk programma dat hij er last van kreeg. Het werd alleen maar erger…

Ik denk dat ik de iMac wil laten repararen en een nieuwe start wil laten maken. De HD vervangen voor een SSD en de DVD voor een extra HD. Wie weet een goede reparatieservice (uit ervaring) in de buurt van Den Haag/Zoetermeer, die ook in staat is om mijn huidige inhoud van de backup over kan zetten naar de nieuwe, 2e HD? Hier heb ik ook een TM backup van natuurlijk.

Bijdrager
    olga.p2000

Ik woon ook in Den Haag. Gisteren werd bij mijn Mini HDD door SSD vervangen door Macrepair. Maar die zit in Amsterdam. Ik heb zeer goede indruk aan overgehouden en zij doen zowat bijna alles met Apple apparatuur. Kijk even op hun website.

Bijdrager
    Shmoo

Het ding is 3 jaar oud wat een drama zeg, ik hoop niet dat dit een teken is van de hardware die in die machine zit want ik hem ook nog zo’n ding thuis staan.

Bijdrager
    Brilvisch

Zoek maar eens contact met ze:[/url]
    Dit is MacDemolitionen ze zitten in Ochten.

Bijdrager
    Brilvisch

Dit is de url: http://macdemolition.com

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Slopen/Vernietigen bij macdemolition?

onzin natuurlijk, dan neem ik hem wel over om te gebruiken….

Je weet hier nooit wat je serieus moet nemen…

Gezien de symptomen is gewoon de HD stuk, verder niks..

Inactief
    Anoniem

Als je een beetje avontuurlijk en handig bent kun je ook zelf de HD vervangen. Zoek eens op de iFixit website, daar staan heel veel video’s met uitleg.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    makasa

zelf goed te doen. Handleiding volgen op iFixit.

Bijdrager
    fixar

He Dennis, kom op zeg, dit kun je zelf hoor

En anders bel je maar…
    Als ik toch bezig ben kan ik ook en SSD én HDD plaatsen…. (dus snelheid + ruimte) met behoud van je optical drive. Kan ie er weer jaren tegen:)

groeten
    Fulco

Bijdrager
    RobApple

Is prima te doen in iMac 2011 met OWC SSD’s. SSD aan de wand plakken, niks geen brackets. OWC levert een montagekit hiervoor met video instructies.
    DvD blijft op zijn plaats.
    OWC interne SSD DIY Kit voor alle Apple 27″ iMac 2011 modellen.
    OWC interne SSD DIY Kit voor alle Apple 21.5″ iMac 2011 modellen.

Bijdrager
    Blue helmet

Ik heb een goede ervaring met HD vervanging van mij iMac bij MircoFix

Inactief
    Anoniem

Als hun kwaliteit net zo rommelig en onoverzichtelijk is als hun website zou ik daar toch zeker niet naar toe gaan.:-|

Bijdrager
    Blue helmet

@Koen. Ik begrijp je opmerking. Mijn iMac kwam in aanmerking voor het HD vervangingsprogramma. Omdat ik bij MicroFix na een afspraak gemaakt te hebben op de vervanging kon wachten, heb ik gekozen voro MircoFix. De website is inderdaad geen weergave van de prima dienstverlening die zij verzorgen. De website doet MicroFix inderdaad geen recht aan, maar laat de praktijk voor zich spreken. Gebaseerd daarop raad ik MicroFix aan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.