3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    werner

Reparatie Powerbook G4 12-inch

Vandaag kwam mijn Powerbook G4 12-inch terug uit de reparatie (via IT-Pro Gent). Er waren problemen met video mirroring m.b.v. een televisietoestel.

Alles blijkt voorlopig terug te werken, dus daarover ben ik wel opgelucht! Doch, raar maar waar: noch bij IT-Pro, noch bij Apple Support Belgiƫ kon men mij vertellen wat er juist gerepareerd werd (de eerste verwees mij door naar AS Belgiƫ en het telefoonnummer op de reparatiebon en AS Belgiƫ bleek mij ook niet te kunnen helpen vermits zij het verzend- en serienummer op mijn bon vermeld niet terugvonden.

Ik citeer hieronder de reparatiegegevens zoals deze op het reparatiebewijs te lezen staan, in de hoop dat iemand op dit forum mij wat meer uitleg kan geven:

1. Diagnose
    2. PCBA,MLB,867MHZ,R1 U200 (Slaat dit op een onderdeel (of onderdelen) die werden vervangen? Zo ja: welke?
    3. Volledige inspectie en test.

Uiteraard had ik graag omtrent het tweede item wat meer geweten. Hopelijk biedt iemand op dit forum meer informatie.

Bijdrager
    Vanstra

Waarschijnlijk is het motherboard vervangen.
    Ik heb mijn Powerbook 12″ al na een week moeten terugbrengen i.v.m. een niet goed werkende ingebouwde Bluetooth adapter.
    Het systeem liep om de haverklap vast (kernel panics etc.).
    Ook hier hebben ze het motherboard vervangen (ik moet de Powerbook nog terugkrijgen).
    Waarom ze me gewoon niet een nieuwe Powerbook geven, weet ik niet.

Bijdrager
    els

Vandaag ook mijn 12″ powerbook terug uit de reparatie gekregen. Dankzij Apple Care werd hij opgehaald door een reparateur van Card Services, dat de service uitvoert, maar die hebben de powerbook doorgestuurd naar Apple zelf omdat ze de onderdelen nog niet in huis hebben. Handig.

Nu heb ik net zo’n cryptische omschrijving van de ondernomen acties ontvangen-

Reparatiegegevens: Diagnose; Battery, lith ion, 46 w; volledige inspectie en test.

Bij mij is de batterij vervangen door een nieuwe.

Volgens de meneer van Card Services die hem terug kwam brengen is Apple meestal zeer terughoudend met het geven van informatie over de uitgevoerde werkzaamheden. Zo te zien hebben ze ook uitgeprobeerd of er cd’s te branden vallen, want in de prullenbak zaten nog wat restjes Toast.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.