One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » Reparatie macbook pro 13" late 2013

Reparatie macbook pro 13" late 2013

Profielfoto van iBall

iBall op 12 september 2017 #

Goedemiddag,

Ik wil jullie het volgende probleem voorleggen. Tijdens het onder coulance vervangen van mijn scherm (coating probleem) is mijn toetsenbord gesneuveld. Na de reparatie was hij stuk, toen ik daarmee terug ging heeft hij het af en aan vier maanden goed gedaan, maar nu is hij definitief stuk. AMAC gaat denk ik niet toegeven dat ze hem stuk hebben gemaakt en reparatie kost 440 euro.

Ik heb twee vragen:
– klopt het dat bij een MB pro late 2013 het toetsenbord een geheel is met de behuizing en niet los vervangen kan worden. Dat zou 440 euro reparatie verklaren
– Is mijn macbook het repareren nog waard als AMAC me niet tegemoet komt en ik voor de 440 euro opdraai?

Profielfoto van McPim

McPim op 12 september 2017 #

– Theoretisch kan het toetsenbord apart vervangen worden (zie video) maar dat is geen eenvoudige klus. Misschien vervangt AMAC de hele topcase, dat kun je vragen uiteraard. Of ze rekenen zoveel omdat het een moeilijke reparatie is. De toetsen zelf zullen niet stuk zijn neem ik aan, is er gecontroleerd op een losse verbinding/connector?

– Dat is een lastige vraag en meestal alleen door jezelf te beantwoorden.. Als je nog lang niet van plan bent een nieuwe te kopen kan de reparatie het waard zijn.

Wat is er precies gebeurd toen je meteen na de reparatie terug ging? Is er toen iets gerepareerd aan het toetsenbord en zo ja, wat? Dat lijkt me belangrijk in dit verhaal. Als jij er meteen mee terug ging is dat toch genoeg bewijs dat er vanaf de reparatie iets mis was met het toetsenbord.

Profielfoto van iBall

Amac gaat inderdaad de topcase vervangen. Dus dat het zoveel kost verbaast me niet.
Toetsenbord vervangen zou wel eens net zo duur kunnen zijn als ik jou hoor. Door het uurtarief.

Toen ik na  de reparatie van mijn scherm terug ging met mijn kapotte toetsenbord deed dat toetsenbord het natuurlijk weer in de winkel.  Helaas heeft de medewerker er toen geen notitie van gemaakt. Ik werd weggestuurd met de mededeling dat ik drie maanden garantie had op de reparatie.  Mijn laptop  heeft het toen vier maanden weer goed gedaan. Maar toen de garantie er af was ging hij natuurlijk weer stuk. Zou je altijd zien. Nu is het hun woord tegen het mijne

Profielfoto van McPim

Ai, dat is balen iBall. Kan me helemaal voorstellen hoe zoiets gaat, en inderdaad, zul je net zien..:oops:  Misschien proberen die betreffende medewerker persoonlijk te spreken en hem daaraan herinneren. Hopelijk hebben ze begrip voor dit geval. Of zijn ze bereid alleen een onderzoekje te doen of er niet gewoon iets los zit.

Profielfoto van iBall

De medewerker kon zich dit ook nog herinneren en heeft een notitie op de reparatiebon gemaakt. Op de offerte staan daarom ook geen onderzoekskosten. Ze geven dus wel al een beetje toe dat er wel eens iets fout gegaan zou kunnen zijn met de reparatie.

Profielfoto van aartjan

aartjan op 12 september 2017 #

gezien de huidige hoge prijzen lijkt het mij toch wel de moeite om te repareren

maar voor 8,- heb je ook een noodoplossing:
http://aartjan.nl/blog/draadloos-toetsenbord/

Profielfoto van iBall

Dankjewel Aartjan, ik heb nu idd een tijdje met een Apple magic keyboard gewerkt. Maar ik ga ‘m zelfs voor 400 plus euro toch laten repareren denk ik. Kan ie er weer een paar jaren tegen. Anders schrijf ik ‘m af.

Profielfoto van McPim

iBall op 12 september 2017

..toen ik daarmee terug ging heeft hij het af en aan vier maanden goed gedaan

Mijn laptop  heeft het toen vier maanden weer goed gedaan.

Helaas heeft de medewerker er toen geen notitie van gemaakt.

De medewerker kon zich dit ook nog herinneren en heeft een notitie op de reparatiebon gemaakt.

Je spreekt jezelf soms een klein beetje tegen :evil:  maar desondanks, dat lijkt me een opening om ze te overtuigen dat het heel waarschijnlijk is dat er schuld bij hun ligt. Al kom je op het delen van de kosten uit, dat zou al schelen. Succes!

Profielfoto van NielsDam

NielsDam op 12 september 2017 #

Ik begrijp überhaupt niet waarom je dit geaccepteerd hebt bij de reparatie destijds, als er na reparatie iets kapot is gegaan, dan is dit voor kosten voor de reparateur.

Gewoon voet bij stuk houden en wijzen op de notitie van destijds. Een beetje herrie maken in het bijzijn van andere potentiële klanten wil ook nog wel eens helpen.

Mochten ze je dan nog niet tegemoetkomen, zou ik hem in ieder geval nooit bij de Amac laten repareren. Dien een formele klacht in en vraag om een schriftelijke verklaring van de Amac. Ga vervolgens naar de Apple Store of leg het verhaal voor aan Apple Support, er is kans dat zij het dan oppakken en de reparatie onder coulance goedkoper of gratis aanbieden.

Profielfoto van iBall

Nou ja, hij heeft het op een enkele mis fire goed gedaan. Een enkele haperende toets. En ik spreek me toch niet tegen over die medewerker? Toen ik terug ging na de reparatie deed hij het natuurlijk gewoon. Hij heeft hier geen notitie van gemaakt. Later toen hij definitief stuk ging ben ik weer teruggegaan en toen herinnerde hij zich idd dat ik met die klacht terug was geweest. Spreek ik me dan tegen?

Ik schat de klantvriendelijkheid van Amac niet zo hoog in dat ik verwacht dat ze me tegemoet gaan komen. We gaan het zien

Profielfoto van iBall

Goeie tips Niels. Ik had me toen idd niet weg moeten laten sturen, mijn fout. Nu heb ik dus geen ‘bewijs’. Ik ga nu in ieder geval nog wat herrie maken via Twitter en Facebook. En als dat niet werkt idd naar Apple.

Profielfoto van McPim

Ok, ik snap wat je bedoelt. Je spreekt je over die medewerker niet tegen maar vertelde niet het hele verhaal.. Het gaat erom dat hij het zich het herinnert én het dus toegeeft én het op papier heeft gezet. Genoeg reden om er een punt van te maken en niet te berusten in ‘..ik verwacht niet dat ze me tegemoet gaan komen’. De discussie aangaan, want je hebt wel een ‘bewijs’ :):!:

(en nu ff de Keynote kijken hè, veel belangrijker)

Profielfoto van iBall

Ga ik zeker doen, ze zijn nog niet van me af. Ik weet alleen uit ervaring dat het niet meevalt als ze niet willen.

Ik zou graag kijken maar zit nog in de collegezaal.

Profielfoto van Topaz

Topaz op 12 september 2017 #

Misschien kun je het ook via het consumentenrecht spelen? Als particulier en met de factuur kun je vaak in het vierde jaar ook consumentenrecht claimen. Ik kan begrijpen dat het bedrijf ergens een lijn moet trekken qua garantietermijn op een reparatie, maar als je het probleem eerder hebt gemeldt en nu kan aantonen dat dit defect er nu wel is, dan zal er vast wel iets te regelen zijn. Tip voor de volgende keer, meldt het via AppleCare. Zij kunnen wel een notitie maken van de melding, die zelfs wereldwijd in te lezen is, via het serienummer.

Profielfoto van iBall

iBall op 13 september 2017 #

Dankjewel voor de tip Topaz, dat wist ik niet. Toen miijn toetsenbord het de eerste keer niet deed dacht ik nog dat het misschien eenmalig was. Dat is dit soort dingen natuurlijk nooit. Kapot is kapot en daf gaat nooit vanzelf over.

Profielfoto van bluap

bluap op 15 september 2017 #

Goede tip Topaz. Als je als consument gekocht hebt iBall, factuur opsturen als reactie op offerte. Door onderzoekskosten weg te hebben gelaten zal Amac ook op zoek zijn naar prettige oplossing

Over dit topic

Gestart op 12 september 2017 door iBall

Laatste reactie door bluap

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?