16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Gerrit

Reparatie iPhone wat te doen?

Afgelopen zondag heeft mijn iPhone een date gemaakt met de stoeptegels.. Was niet echt een goede combinatie.. Het glas is op twee plaatsen gebroken. Gelukkig niet bij het scherm, dus mijn LCD is nog wel goed.

Op welke manier kan ik het het beste laten maken? Inmiddels heb ik contact gehad met ipod-service.nl. Zei kunnen de iPhone helemaal repareren voor rond de 200 euro (nieuw glas+touchscreen, nieuwe onderliggende laag, nieuwe chromen rand).
    Op de diverse fora lees ik goede recensies over ipod-service.nl voor wat betreft ipod reparaties. Heeft er hier al iemand ervaring met ipod-service.nl? De communicatie via email verliep in ieder geval erg prettig en snel.

Of kan ik het beste mijn iPhone ter reparatie aanbieden bij T-mobile. De verkoopster in de winkel vertelde dat het mij altijd 50 euro kost wanneer ik er door T-mobile naar laat kijken. Stuurt T-mobile de iPhone ook naar een reparatie centrum? Of wordt het toestel tegen de kosten van een reparatie omgeruild?

De reparatie kosten heb ik tot 250 euro verzekerd bij Interpolis, dus dat is niet het probleem.

Bijdrager
    brinkey

Dus eigenlijk is er geen probleem, breng hem naar T-mobile wordt ie door apple gerepareerd.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan je wel vertellen dat de reparatie bij Apple zeker geen 250 euro gaat wezen.

Breng hem dus maar gauw naar ipod-service.nl.

Bijdrager
    brinkey

Euuh, ja rekening houdend met het feit dat Apple inderdaad de hoofdprijs vraagt voor reparaties zou ik ook naar ipod-service.nl gaan.

Bijdrager
    puntKoen

Precies, reparatiekosten bij Apple zijn altijd vervangingskosten, aangezien er (in Nederland) geen iPods of iPhones worden gerepareerd.

Bijdrager
    Gerrit
    ”Koen.”

Precies, reparatiekosten bij Apple zijn altijd vervangingskosten, aangezien er (in Nederland) geen iPods of iPhones worden gerepareerd.

Uuuhm dan lijkt me ipod-service.nl inderdaad beter.. Vervanging zal al snel richting de 1000 euro gaan denk ik?

Bijdrager
    stalio

Ze moeten bij T-Mobile/Apple toch eerst een prijsopgaaf geven voordat ze daadwerkelijk iets mogen doen? Ik zou hem eerst naar t-mobile brengen, is dat te duur, naar ipod services…

Bijdrager
    KarelWillem

Ja,ze kunnen een prijsopgaaf doen. Dat kost je dan i.i.g. 50 euro.

En je weet van te voren dat het meer is dan de 200 euro die elders gerekend word.

Dus waarom zou je dat doen?

Bijdrager
    dspiers

Mijn vrouw had het zelfde probleem. iPhone laten vallen (volgens mij was het de tweede keer dat de iPhone mee naar buiten was). Glas kapot, maar verder goed.

Hebben gedacht om het zelf te repareren (met onderdelen uit de US), Nederlands reparatie centrum, of inleveren bij T-Mobile. . Als je de T-Mobile route doet dan behoudt je je garantie, dat vond zij belangrijk. Dus ingeleverd bij T-Mobile.

De T-Mobile winkel stuurt het op en dan krijg je over twee weken een analyse. Dit kost ongeveer € 42 or 47 denk ik. Maar is gratis als zij de iPhone repareren. Omdat haast niets gerepareerd word, is de optie dat ze je een nieuw/ander toestel opsturen voor €285 of zo iets. Als je daar nee tegen zegt dan krijg je die €45 aan je broek.

Je krijgt een brief thuis, die moet je opsturen of faxen en dan sturen zij het toestel naar de winkel waar je het ingeleverd. Ik heb afgelopen vrijdag de brief gefaxed and tot nu toe nog niets gehoord. Zal zo eens langs de winkel lopen en kijken of zij al wat hebben gekregen.

Dus:

Ik denk dat je bij t-mobile minimaal drie weken je toestel kwijt bent.
    Je krijgt een nieuw of vervangend toestel aangeboden voor ong € 285
    als je daar nee tegen zegt dan ben je ongeveer € 45 kwijt aan onderzoeks /verzend kosten.

Hoop dat dit je helpt.

Success

Dirk

Bijdrager
    Gerrit
    ”dspiers”

Dus:

Ik denk dat je bij t-mobile minimaal drie weken je toestel kwijt bent.
    Je krijgt een nieuw of vervangend toestel aangeboden voor ong € 285
    als je daar nee tegen zegt dan ben je ongeveer € 45 kwijt aan onderzoeks /verzend kosten.

Thx. Ben naar de T-mobile winkel gegaan en de verkoper vertelde mij inderdaad dat het toestel vervangen wordt in plaats van gerepareerd. Het vervangen van een iPhone 3G 16GB buiten de garantie kost € 226 excl btw. Totaal 268,94.
    De reparatie bij ipod-service.nl zou 212,95 kosten.

Omdat Interpolis tot 250 euro vergoed (en het mij dus zo-ie-zo al niks zou kosten) ben ik voor de vervanging gegaan. Voor 18 euro eigen geld heb ik dan een nieuw door Apple gestuurd toestel.

Bijdrager
    Rutjes

Let op!! er gelden verschillende prijzen bij omruiling buiten de garantie afhankelijk van de versie, 8gb of 16gb :wink:

Bijdrager
    Gerrit
    ”Rutjes”

Let op!! er gelden verschillende prijzen bij omruiling buiten de garantie afhankelijk van de versie, 8gb of 16gb :wink:

Dit was voor de duurste, de 16GB

Bijdrager
    bedrocks

Ik krijg mijn iPhone dinsdag 20-9 terug van reparatie, hij lade niet meer op.
    Ze vertelde mij gisteren dat ze de totale binnenkant hebben vervangen, wat inhoud dus dat hij nieuwe is?

Nu vraag ik me af?

– heb ik nu een nieuw IMEI nummer, dus moet ik dat ook doorgeven aan de iPhone verzekering?
    – Is het mac adres ook veranderd, ivm het beveiligte netwerk thuis?
    – Moet ik hem dus ook weer inlocken via iTunes?
    – en zet iTunes al mijn gegevens en instellingen weer terug zo als ze waren voor de iPhone stuk ging?

Graag een antwoord mochten jullie hier iets van af weten.

Bijdrager
    Niekw

http://www.iphoneservicepoint.nl kan je het proberen.

Bijdrager
    ipod-service.nl

Hallo,

We willen in dit topic even iets recht zetten.

Wij vervangen de digitizer van je 3G voor 89,- euro + 22,50 arbeidsloon.
    Dus totaal is dat 111,50 incl btw daar komt bij 6,65 voor verzending retour (aangetekend pakket)
    Dus geen 200,- zoals in dit topic aangegevenb wordt.

Echter het komt soms voor dat ook het onderliggende frame beschadigd is door het glas, deze moet dan ook vervangen worden. a 29,95.
    Al met al nog steeds veel goedkoper dan een vervangende 3G te moeten kopen.

Voor de iPhone 1G en 2G zijn de kosten voor het vervangen van het scherm.
    Scherm unit 175,- euro + 22,50 arbeidsloon.

Waarschuwing! 1

Het scherm bij de 1G en 2G moet altijd in zijn geheel vervangen worden! Voorkom een teleurstelling en koop dus geen losse glasplaat,digitizer of lcd pannel , dit gaat namelijk nooit werken.
    Koop ook geen nieuwe achterkant voor je iPhone 1G en 2G zonder binnen werk! Je hebt er niets aan dit zijn nl prefabrikaten en zijn onbruikbaar voor monatge op je iPhone 1 en 2 G.

Waarschuwing ! 2

Als je dan toch gaat voor een vervangende 3G na een defect, vraag dan of dat je ook nog garantie hebt op dit vervangende apparaat! (wij horen nl de vreemdste verhalen….)

Evt meer info op http://www.ipod-service.nl

Bijdrager
    brumemail

Je kunt ook eBay zelf alle onderdelen kopen (Digitizer/achterkantje). Op YouTube staat wel hoe je het zelf kan vervangen.
    Kost je nog geen 50 euro en duurt misschien 30 minuten:wink: Je kunt ook eerst de onderdelen op eBay kopen en dan de iPhone laten repareren door iemand anders. Scheelt je z’n 100 euro :innocent:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.