9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Mono1

reparatie CD/DVD Drive

De CD/DVD drive van m’n twee maanden oude iMac heeft het begeven. Het ging stapsgewijs; eerst slecht lezen, geen blanco schijfjes herkennen en toen helemaal geen CD’s en DVD’s meer herkennen. Het moet de hardware zijn, want als ik via Bootcamp naar Windhoos ga, dan wordt er evenmin iets gelezen. Het moet trouwens een bekend probleen zijn bij Apple lees ik hier. Da’s dus jammer maar helaas.
    Gelukkig is er natuurlijk garantie (iMac gekocht bij de Apple Store), maar voordat ik dat traject in ga wil ik jullie ervaringen met de afhandeling van dit soort defecten graag weten. Vraagt de store mij om de hele iMac op te sturen (die ik dan waarschijnlijk enkele weken kwijt ben), of verwijzen ze me naar een Apple-dealer die voor hen de reparatie uitvoert? Het laatste heeft mijn voorkeur, omdat dan denk ik de reparatie korter duurt (zodra de vervangende drive binnen is pas de iMac brengen, repareren, klaar).
    Maar als hij toch opgestuurd moet worden, overweeg ik om nog enige tijd te wachten totdat de nog geplande iMac (met Leopard) binnen is, dan zit ik in ieder geval niet weken zonder.
    Graag jullie ervaringen :)

Bijdrager
    vincentvega

mijn ervaring (toen de drive van mijn Imac G5 kapot ging….)
    ik heb gebeld naar een certified apple reparatiebedrijf (in mijn geval in st Oedenrode); daar hebben ze een nieuwe drive besteld en mij gebeld toen mij binnen was; er toen naar toe gereden en laten inbouwen. kon ik op wachten en was 10 min later weer op weg naar huis!

Bijdrager
    Mono1

En je had hem oorspronkelijk bij de store gekocht?

Bijdrager
    vincentvega

nee, bij mailamac. in principe kun je jouw mac binnen de garantie bij elke apple certified servicecentre laten repareren

Bijdrager
    Mono1

Ik heb zojuist met de store gebeld. Ging soepel. Probleem is inderdaad bekend en ik kan naar een geautoriseerde service provider. Ik heb toen gebeld met RAF in A’dam en ik kan daar morgenmiddag langs. Dan bekijken ze het probleem (kan niet missen, defecte Combo Drive) en daarna kan ik de iMac weer mee terug nemen. Zij bestellen dan het onderdeel en ik krijg een telefoontje als ze dat binnen hebben. Morgen even overleggen, maar ik denk dat het vervangen van de drive niet lang kan duren….:D

Bijdrager
    MedahOSX

Ik had gister met mn imac c2d dat ie een orginele dvd niet wou lezen, ik had het eerder ook al 1 keer gehad. Meerdere keren heb ik de dvd erin gedaan ,hij leest even maar mount hem niet. DVDSpeler (software) speelt em ook niet. Na een reboot werkt het weer gewoon.

Mijn vraag is eigenlijk of dit ook een hardware probleem kan zijn, of gebeurt dit vaker in OSX?

Bijdrager
    mac lover

ik heb daar nooit last van… in welke drive dan ook die ik in mijn machine heb gehad
    misschien is het een vieze connector die af en toe niet helemaal goed contact maakt

Bijdrager
    Mono1

Bij mij las ie dus ook eerst nog wel, maar moeilijk en dat werd steeds erger, tot helemaal niets meer. Rebooten hielp niet bij mij. En nu zit er sinds twee dagen een nieuwe drive in m’n iMac :D.

Bijdrager
    MedahOSX

Bedankt mono, ik zal het in de gaten houden in iedergeval.

Het lijkt me be mij geen hardwarematig probleem aangezien ie het gewoon weer doet na een reboot.
    Ik wacht het nog maar even af:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.