5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    P3t3r

…repair disk permissions…

Beste OMT-lezers,

Ik ben zoals een groot aantal SL gebruikers nog niet voldoende gecharmeerd van OSX Lion. Ik gebruik SL naar volle tevredenheid, maar het valt mij wel op dat iedere keer als ik Disk Utility draai hij van alles moet ‘recht zetten’ m.a.w. repair disk permissions logfile is nooit leeg. Is dat normaal?

Groet,
    P3t3r.

Moderator
    unSOUND

Ja, dat is normaal, en was voor Snow Leopard ook al het geval. Niet alles wat hij veranderd, is ook een fout.

http://support.apple.com/kb/TS1448?viewlocale=nl_NL

Inactief
    Anoniem
    P3t3r op 20 september 2011

iedere keer als ik Disk Utility draai hij van alles moet \’recht zetten\’ m.a.w. repair disk permissions logfile is nooit leeg.

Waarom ‘draai’ je DiskUtility zo vaak? Nergens voor nodig. Je Mac werkt prima toch?

Bijdrager
    TRML

Mijn iMac staat 24/7 aan en dat al 4 jaar, ik draai hoogst zelden disk utility. Repair Permissions is alleen nodig bij rare ondefinieerbare problemen, en dan is het nog maar de vraag of het daar bij helpt.

Repair Permissions hersteld ALLEEN de bevoegdheden van de bestanden die bij de installatie van het systeem met de Apple-Installer ge-installeerd zijn, en dus niets in je home folder of op externe schijven.

Over het algemeen hoef je dit dus zelden te doen. Sommigen zullen zeggen dat je het ook voor of na een update moet doen maar ook dan doe ik het niet en mijn iMac draait als een zonnetje.:cool:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Voor en na een OS update Repair Permissions uitvoeren wordt inderdaad (door Apple) aanbevolen. Maar een absolute ‘must’ is het bij lange na niet; het is slechts een voorzorgsmaatregel voor die ene zeldzame situatie dat een systeem bestand corrupte permisions kan hebben. Ook zou het volgens gebruikers ervaringen een trage UI response verhelpen na bepaalde situaties zoals het draaien van zware taken, maar dat doet een herstart ook en dat gaat veel sneller.

Mijn Mac staat (net als de vorige Mac) ook 24/7 aan en is nu 15 maanden oud. Als ik in die tijd 1 of hooguit 2 keer de permissions heb hersteld hebben we het wel gehad.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.