16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Shadia

Rendezvous voor mac OS 9.x

Weet niemand of er een extentie of zo is voor Rendezvous te krijgen in OS 9.x ’t zou wel handig zijn.

Bijdrager
    Julian

Appletalk:D

Volgens mij is er geen rendezvous extentie ofzo… Maar aangezien het open source is zullen er misschien wel oplossingen of programma’s komen die het ondersteunen

Bijdrager
    Shadia

AppleTalk wordt niet ondersteund door Mac OS X

Bijdrager
    Julian

jawel hoor, ga maar naar system prefs -> Network -> Appletalk

Als het niet zou werken zou ik niet kunnen printen…

Appletalk was eigenlijk een voorloper op rendezvous… in Rendezvous zijn een heleboel fouten die in Appletalk zaten weggelaten en Rendezvous is veel opener…

Bijdrager
    Shadia

ik wil het zelfde kunnen aan beide kanten X <-> 9, Appletalk is maar eenrichtsverkeer, Rendezvous even eens.

Bijdrager
    Julian

Eenrichtingsverkeer? hoe bedoel je?

Bijdrager
    Shadia

Je kunt van maar een systeem op de andere mac kijken, en niet anders om.

Bijdrager
    Julian

huh? Ik kan via appletalk met mn PB (OSX) op mn G3 (OS9) kijken en vice versa… Ik snap niet helemaal wat je bedoeld…

Bijdrager
    Shadia

????

Bijdrager
    Julian

Ok, jij zegt:

”Shadia”

Je kunt van maar een systeem op de andere mac kijken, en niet anders om.

ik:

”Julian”

uh? Ik kan via appletalk met mn PB (OSX) op mn G3 (OS9) kijken en vice versa… Ik snap niet helemaal wat je bedoeld…

Dus ik kijk van het ene systeem op het andere en andersom…

Bijdrager
    Shadia

Dat is me nog nooit gelukt namelijk, heb uit frustratie 9 weggegooid

Bijdrager
    Julian

vreemd, ik zou 9 nooit uit de deur gooien uit nostalgische overwegingen…

Bijdrager
    kMIkaZu

Ik werk ook met OS X en zelfs nog OS 7.0 in een netwerk samen. En die leven broederlijk of zusterlijk naast elkaar. Appletalk werkt dus nog steeds op OS X.

Bijdrager
    sabine

ik heb ook gedacht dat er geen appletalk op X zat….maar het bleek van wel waardoor het wat makkelijker was om gebruikt te maken van mijn netwerk en printer…

Bijdrager
    Aqua1

Ja, No problemo hier. In 9 lijken de zaken duidelijk: appletalk aan en niet vergeten gebruikers te maken en filesharing aan te zetten. In X naar sysprefs/network/appletalk en aan zetten. Gebruikers heb je hier al en je kan ook hier filesharing aanzetten. Ga daarvoor naar sysprefs/sharing. Lukt het nou ?

Bijdrager
    MacMickey

:apple: Talk is onder OSX offisjieel afp geworden (AppleFileTransfer). Maar je kan je systemen zo instellen dat je alles kan bekijken van OSX<->7.5 en andersom no problemo…:mrgreen: Ook via je browser kan je zelfs bij bestanden komen…tiep je ipadres in en voila (wel heel simpel gesteld maar het kan)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.