9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Remote for mac?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om mijn iPhone te besturen vanaf mijn macbook en hiermee bedoel ik dan vooral het afspelen van muziek.

Bestaan hier bepaalde applicaties voor? Net zoals Remote op de iPhone, maar dan voor de mac?

Bijdrager
    vinylmasterz

Hoi WoutR,

Ik heb dezelfde vraag gesteld op de Macfreak forum, maar ik heb nog geen enkele reactie ontvangen.
    http://www.macfreak.nl/forums/topic/21/1527

Nu heb ik de afgelopen dagen zelf het internet afgespoord en ik denk dat we “Homesharing/Thuisdeling”
    moeten gebruiken.

Maar op 1 of andere manier wordt mijn library niet geladen als “gedeelde”.

Ik heb ook kunnen lezen dat “Airfoil app” uitkomst biedt, maar dat kost $25,=. Persoonlijk vind ik dat dit zonder tussenkomst van een third party app of betaling ook had moeten lukken.

Mocht jij er eerder uit zijn dan hoor ik dat graag.

Succes. groet, Anil

Bijdrager
    KarelWillem

AirPhones

http://airphonesapp.com/

Echt ‘besturen’ doe je je iPhone natuurlijk niet.
    Maar je speelt bijvoorbeeld muziek af in iTunes op je Mac.
    En dat wordt dan doorgestuurd naar AirPhones.

Zo kun je je iPhone of iPod touch als Airport Express inzetten.

Moderator
    unSOUND

Maar dan moet je nog steeds fysiek op de iPhone het liedje uitkiezen en starten. Ik vermoed dat hij dus juist achter zijn Mac wil zitten, en vanaf de Mac op de iPhone een liedje laten starten, zonder naar zijn iPhone te lopen.

Inactief
    Anoniem

Dat is inderdaad wat ik wil, ik wil gewoon van achter mijn Mac muziek kunnen afspelen op mijn iPhone.
    Vermits je vanaf je iPhone ook gewoon muziek op je Mac kan spelen leek het mij logisch dat het ook andersom zou kunnen, jammer genoeg niet.

En ik wil eigenlijk ook geen muziek streamen, alle muziek staat al op mijn iPhone, dus zie ik geen rede om nog is te beginnen streamen.

Moderator
    unSOUND
    W0utR op 16 september 2011

Vermits je vanaf je iPhone ook gewoon muziek op je Mac kan spelen leek het mij logisch dat het ook andersom zou kunnen.

Het grote verschil is dat bij de Mac er sprake is van beveiliging door wachtwoorden en accounts. Een iPhone heeft dat niet, en om toch een vorm van beveiliging te bieden zijn alle Apps erg beperkt in wat ze met het systeem mogen doen ( Sandboxed ), wat bediening van buitenaf eigenlijk bijna onmogelijk maakt.

Inactief
    Anoniem

Ahzo, dat begrijp ik.

Misschien even uitleggen wat ik wil, misschien is er gewoon een andere oplossing.

Ik heb gewoon graag altijd muziek opstaan, maar omdat ik mij nogal redelijk veel verplaats met mijn macbook zijn speakers geen optie, omdat ik dan altijd aan een kabel vasthang.
    Kortweg ben ik gewoon opzoek naar een manier om draadloos muziek af te spelen.

Misschien is een Airport Express gewoon een betere oplossing voor mij.

Bijdrager
    vinylmasterz

Hoi KarelWillem,

Helaas werkt airphones niet icm Lion/64bit.

Bijdrager
    vinylmasterz

Hoi WoutR,

Ik heb een leuke en gratis oplossing gevonden.
    Mijn oplossing heb ik gevonden door van (in mijn geval) mijn ipad een airplay device te maken.
    Dit werkt alleen als je IOsdevice gejailbreakt is met minimaal ios4.

Check ff: http://youtu.be/LuEHdAkpLUo

Op dit moment kan ik mijn ipad kiezen als luidspreker en alle muziek die ik via mijn laptop afspeel komt via de ipad uit de speakers van de versterker.

Ik heb daarnaast Appremote aan staan op de Ipad zodat je ook de albumcover, titel van t nummer etc. kunt zien.
    En mocht je niet in de buurt van je computer zijn dan kun je via appremote weer een ander nummer/album selecteren, welke weer in sync staat met itunes op je computer.

ps. bij werkte het niet in 1 keer, want ik moest ff mijn routeer van t stroom afhalen, maar dat komt omdat ik in een flat woon waar ontzettend veel routers aanwezig zijn van de buren en medeflatbewoners.

succes.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.