12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iMarc

Remote desktop via VPC is supersnel

Ik heb een iMac 800 FP waarop ik Virtual PC7 geinstalleerd heb staan.
    VPC is van nature op mijn systeem supertraag.
    Maar nu heb ik sinds kort een PC met windows XP op zolder staan (voor de kids-school) en die heb ik via mijn router aan het netwerk gehangen.
    Als ik via VPC7, met windows 2000, met remote desktop verbinding maak met de pc dan gaat dit superSNEL!
    Nu is de pc wel een AMD 1900 en VPC simuleert een Pentium 2 maar goed, de snelheid is via het netwerk blijkbaar hoger dan op de mac zelf.

Bijdrager
    davedive

daarvoor moet je zelfs niet naar VPC te gaan. Gewoon de desktopclient voor mac downloaden en je kan, eens geconfigureerd, rechstreeks vanop de mac inloggen.

Opgepast als je wil inloggen terwijl ze ‘boven’ aan het werk zijn, dan kan het gebeuren dat de user boven ‘eruit’ vliegt. Pas in een ‘early release’ van xp’s SP2 hebben ze ‘concurrent users’ toegelaten (meerdere gebruikers maken gebruik van de pc). Er bestaat een termsrv.zip van zo’n early release waarmee je die feature weer kan aanzetten. (heb het zelf niet (binnen 2 weken of zo) maar heb het wel voor het werk opgezocht (waar het trouwens ook nog niet geprobeert is)).

Succes ermee
    Davedive

Bijdrager
    Woziak

Je kan bij Micro$oft ook een rdp-client voor macosx downloaden, das nog veel sneller en je hebt VPC niet nodig… :wink:

Bijdrager
    davedive

too late :wink:

Bijdrager
    Woziak
    ”davedive”

too late :wink:

nog geen minuutje… :)

Bijdrager
    G3Lay-Z

rdp voor de mac? hmmz, das wel handig.. en die kun je gewoon bij microsoft downloaden, niet dat je het daar ooit vindt op zo’n onoverzichtelijke site maargoed :roll:

EDIT:
    Even nog snel een vraagje is er ook een programma om vanuit een PC een Apple te bedienen via rdp?

Bijdrager
    iMarc

Hallo, zeg

Dat had ik nooit verwacht, dat er een andere manier voor was.
    RDC gedownload en een tijdje bezig geweest met inloggen maar het werkt als een trein en het kost de mac weinig snelheid (in tegenstelling tot VPC).
    Bij deze kan VPC overboord.

@davedive en Woziak:

Hartelijk bedankt voor deze mededeling!
    Erg handig

Bijdrager
    Gauloises

Voortbordurend op dit onderwerp heb ik de volgende vraag.
    Ik heb RDC ondertussen naar aanleiding van dit artikel geinstalleerd op mijn mac. Is het dan ook mogelijk om de PC helemaal over te nemen, in plaats van als een aparte gebruiker. De lopende apps zijn beveiligt met een dongle, wanneer ik nu op de standaard manier met RDC verbinding maak, kan ik wel de apps opstarten, maar werken doen ze niet (dongle).

Bijdrager
    DEform

Mij lukt het nooit om een verbinding te krijgen met mijn pc!
    Ik heb een nieuwe iMac G5 en een P3 met 733Mhz en Windows XP home (officieel) erop staan!

VPC werkt zelfs traag op mijn Mac, met 1GB ram!

@ G3Lay-Z: Heb jij dan geld te weinig of zo? :P

Bijdrager
    iMarc

De enige manier dat k kon inloggen was via het ip adres van de pc en de hoofdgebruiker als gebruikersnaam met het wachtwoord.
    Werkt perfect en ik heb met de mac de hele pc onder ontrole.

Bijdrager
    davedive

@imarc : jij hebt XP professional? t.o.v. imac G5 ruben XP home

Zou kunnen dat het daaraan ligt.

Wat mij betreft neem je de volledige pc over als je inlogd met een account die volledige administratorrechten heeft.

Remember : ik kan het pas zelf binnen een 10-tal dagen uitproberen, anders was het mss al opgelost.

@G3Lay-Z : als je hier (dus op het woordje ‘hier’) klikt, mag je lui :wink: achterover in je zetel beginnen downloaden. Hoef je niks te zoeken.:P

Groeten
    Davedive

Bijdrager
    iMarc

Ja, ik heb XP Pro.
    En ik heb, zoals gezegd, de hele pc onder controle.
    Zelfs al diverse vastlopers gehad.
    Maar het werkt niet zoals PC Anywhere voorheen deed.
    Met PC Anywhere kon je een pc op afstand bedienen terwijl op die pc gewoon de gebruiker stond ingelogd (heb ik vroeger veel gebruikt voor internetdeling op een aparte pc).
    Met RDC kan ik zelfs wisselen van gebruiker, RDC moet na wisseling wel opnieuw inloggen, maar het werkt wel.

Tot nu toe ben ik zeer tevereden, ik werkt op afstand met: MSN messenger, Newsleecher, BitComet en Netlimiter.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.