8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Remote desktop PC besturen met mac over internet?

Hallo,

Ik heb Apple remote desktop gezien en dat gaat mooi tussen mac’s op het netwerk.
    maar ik zou graag de mogelijk willen hebben om een PC over te nemen via internet (PC staat niet in mijn netwerk)
    Op het werk staat nl zo’n ding, en ik heb het anders geprobeerd, maar daar is niet mee te werken

wat zijn hier de mogelijk heden voor?

Alvast weer vriendelijk bedankt voor jullie hulp!

Marco

Bijdrager
    BasiX
    Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    piebas

Dan zul je de rdp-poorten moeten open zetten vanaf internet naar de pc.
    Dan verbind je met ms remotedesktop connection (ook een mac versie besckibaar) en dan kun je de pc overnemen.
    Dit vind ik zelf echter wel een onveilige oplossing en zou het ook niet willen binnen een bedrijf waar ik werk.

Een veiliger oplossing is om een vpn te maken naar de locatie waar de pc staat en dan rdp.

Bijdrager
    Heijtink

piebas heeft gelijk. Je moet altijd als je (van buitenaf) een verbinding maakt, dat via een vpn verbinding doen. Het nadeel van rdp is dat je de computer aan de andere kant locked. Ik weet niet precies de reden van het overnemen van een afstand, maar je kan ook pc’s overnemen met een oplossing zoals teamviewer. Als dat niet het geval is dan is rdp via een vpn verbinding de makkelijkste oplossing. Vergeet niet om op de pc die je wilt bereiken onder de eigenschappen van ‘mijn computer’ het vinkje aan te zetten dat je ook een verbinding kan maken met de computer van buiten af.

Bijdrager
    Sufkont
    ”BasiX”

LogMeIn?

https://secure.logmein.com/home.asp?lang=nl

Dit werkt goed, snel en eenvoudig!

”Heijtink”

piebas heeft gelijk. Je moet altijd als je (van buitenaf) een verbinding maakt, dat via een vpn verbinding doen. Het nadeel van rdp is dat je de computer aan de andere kant locked. Ik weet niet precies de reden van het overnemen van een afstand, maar je kan ook pc’s overnemen met een oplossing zoals teamviewer. Als dat niet het geval is dan is rdp via een vpn verbinding de makkelijkste oplossing. Vergeet niet om op de pc die je wilt bereiken onder de eigenschappen van ‘mijn computer’ het vinkje aan te zetten dat je ook een verbinding kan maken met de computer van buiten af.

Ehh….
    Voldoet LogMeIn hieraan?:oops:

Bijdrager
    piebas
    ”Sufkont”
    ”BasiX”

LogMeIn?

https://secure.logmein.com/home.asp?lang=nl

Dit werkt goed, snel en eenvoudig!

”Heijtink”

Ehh….
    Voldoet LogMeIn hieraan?:oops:

Een (mogelijk) “nadeel” van logmein of teamviewer is dat deze oplossingen gebruik maken van een centrale server tussen jou en het over te nemen werkstation, dit kan een veiligheids risico zijn omdat je nooit zeker weet of hier geen ongewilde dingen gebeuren.
    Maar als het over te nemen werkstation geen bijzonder gevoelige zaken doet/bevat is dit een zeer werkbare oplossing.

Zelf gebruik ik (privé) ook teamviewer, ik kan mij echter voorstallen dat je dit in sommige omgevingen niet wil gebruiken.

Bijdrager
    Sufkont

Dank je voor je reactie!

Gelukkig werk ik niet bij de CIA, en ben ik niet de advocaat van Holleder, dus ben ik hopelijk niet diegene die bij bepaalde mensen op het lijstje staat om te hacken;-)

Maar ik begrijp dat die brit die bij de amerikaanse leger naar ufo’s ging zoeken, waarschijnlijk snel op mijn HD zit te kijken of er iets rondvliegt :D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.